Vyučující
|
-
Šerá Komlossyová Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Projekt jako nástroj realizace environmentálních politik. 2. Fáze projektů. 3. Analytická fáze přístupu logického rámce (analýzy stakeholderů, problémů, cílů a strategií). 4. Plánovací fáze přístupu logického rámce (vytváření matice logického rámce, příprava plánu aktivit a rozpočtu projektu). 5. Formulace Teorie změny. 6. Monitoring a evaluace projektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní teoretické a praktické znalosti potřebné k přípravě a realizaci projektů, zejména environmentálně zaměřených projektů a projektů ochrany životního prostředí a podpory udržitelného rozvoje. V úvodu budou projekty situované do širšího kontextu, jako nástroj realizace environmentálních politik. Stěžejní část předmětu je zaměřena na praktickou aplikaci přístupu logického rámce pro přípravu projektů, kdy studenti v rámci skupinové práce vytvoří projekt na základě případové studie vybraného environmentálního problému. Studenti se seznámí s přístupem Teorie změny, který je rovněž využívaný k formulaci projektových strategií, a s monitoringem projektů. Krátce bude představeno i téma evaluací projektů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
písemná zkouška, seminární práce, prezentace
|
Doporučená literatura
|
-
MŽP. (2018). Jak napsat úspěšný projekt: Manuál pro žadatele z programu. LIFE 2014-2020. Praha: MŽP.
-
Nuguti, E. (2017). Project Management: Tools and Techniques. Nairobi: Ekon Publishers.
-
Sholarin, E. A. & Awange, J. L. (2015). Environmental Project Management: Principles, Methodology, and Processes. Chom: Springer.
-
Van Es, M. (2015). Theory of Change Thinking in Practice. The Hague: Hivos.
|