Předmět: Kvalitativní metody pro environmentální studia

» Seznam fakult » PRF » MRS
Název předmětu Kvalitativní metody pro environmentální studia
Kód předmětu MRS/SKVL
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šafaříková Simona, Mgr. Ph.D.
  • Dušková Lenka, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Hlavní témata výuky: 1. Úvod do kvalitativního výzkumu, metodologie vědy, srovnání s kvantitativním výzkumem 2. Vývoj a historie kvalitativního výzkumu, základní přístupy v kvalitativním výzkumu 3. Návrh plánu výzkumu - teoretická východiska 4. Výzkumný vzorek v kvalitativním výzkumu 5. Jednotlivé metody získávání dat, případové studie 6. Metody získávání dat - pozorování, rozhovory, dotazníky 7. Kódování a zobrazování dat 8. Vyhodnocování a interpretace dat 9. Hodnocení kvality výzkumu 10. Etika ve výzkumu

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se základními metodami kvalitativního výzkumu. Jedná se o úvod do kvalitativního výzkumu pro studenty environmentálních studií. Předmět se zaměřuje na seznámení studentů se základními východisky kvalitativního výzkumu, popis a částečný nácvik metod sběru dat, jejich kódování, vyhodnocení i prezentaci výsledků. Cílem je poskytnout studentům dostatečně kvalitní teoretický základ pro realizaci kvalitativního výzkumu a pro navazující předmět v magisterském stupni studia.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
písemná zkouška, aktivní účast ve výuce
Doporučená literatura
  • Bryman, A. (2008). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press.
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry & research design. Choosing among five aporoaches. London: SAGE.
  • Elliot, J. (2005). Using Narrative in Social Research: Qualittive and quantitative Approaches. London: SAGE.
  • Gerring, J. (2007). Case study research: principles and practices. New York: Cambridge University Press.
  • Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
  • Marshall, S., Rossman, G.B. (2011). Designing qualitative research. London: SAGE.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: a guide for researchers in education and the social siciences. New York: Teachers College Press.
  • Somekh, B., Lewin, C. (2009). Research Methods in the Social Research. London: SAGE.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Environmentální studia a udržitelný rozvoj (2024) Kategorie: Geografické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní