Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Příklady filmů: Krajina v tísni, H2Omx, Darwinova noční můra, Potraviny, a.s., Útěk do divočiny, Gringo trail, ThuleTuvalu,...
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Film je komunikační médium, které umožňuje sdělit to, co lze říct slovy jen obtížně nebo vůbec, a tím rozšiřuje možnosti našeho porozumění. Dokáže plastičtěji představit fakta a fenomény, které jsou v komplexní podobě lépe přístupné. Promítány a analyzovány budou snímky, které reprezentují významné aspekty současné environmentální problematiky, zejména ty, které v rámci tohoto diskurzu nepatří mezi nejčastěji tematizované, někdy až oslyšeno. Důraz nebude kladen na tendenční dokumentaristiku, ale na filmy a dokumenty, které vhodně doplňují či rozvíjejí látku přednášenou v kurzech Environmentalistiky a Environmentální etiky. Cílem je, aby si studenti prohloubili pochopení látky z výše uvedených předmětů, a zároveň se naučili analyticky, kriticky a didakticky pracovat s filmovým materiálem jako s výukovou a prezentační pomůckou.
|
Předpoklady
|
korekvizity: Environmentalistika, Environmentální etika
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
písemná i ústní prezentace analýzy filmu, seminární diskuse
|
Doporučená literatura
|
|