Předmět: Environment. a globální výchova v praxi

» Seznam fakult » PRF » MRS
Název předmětu Environment. a globální výchova v praxi
Kód předmětu MRS/SEGV2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nováčková Helena, Mgr.
Obsah předmětu
V kurzu jsou využity metody interaktivní a kooperativní výuky a metody aktivníhoučení. Jde v něm především o to, rozvíjet u studentů sociální, pedagogické a komunikační kompetence pro život a práciv dnešním propojeném a problematickém světě. Kurz podporuje zájem a tvořivost studentů tak , že studenti ve skupinách připraví výukovou lekci na vybrané téma, kterou taktéž prezentují. Připraví rovněž a zrealizují den pro děti na Sluňákově.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Kurz má za cíl seznámit s pedagogickými a metodickými aspekty environmentální výchovy, globalizace, globálních problémů, klimatického vzdělávání.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
zkouška, předvedení vlastní lekce, realizace dne pro děti
Doporučená literatura
  • Brož, D. (2005). Jak se stát aktivním evropským občanem?: manuál k soutěži. Centrum pro komunitní práci.
  • DANIŠ, P. et al. (2021). Klima se mění - a co my?: proč a jak se učit o změně klimatu: doporučení Pracovní skupiny pro klimatické vzdělávání Rady vlády pro udržitelný rozvoj ČR. 1. vydání. Praha: Ministerstvo životního prostředí.
  • Kallis, G. (2022). Na obranu nerůstu. Praha: Neklid.
  • Krajhanzl, J. (2014). Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí: pět charakteristik, ve kterých se lidé liší. Brno: Lipka.
  • Kratochvílová, J. (2016). Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita.
  • Zormanová, L. (2012). Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. 1. vyd.. Praha: Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Environmentální studia a udržitelný rozvoj (2024) Kategorie: Geografické obory 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní