Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V kurzu jsou využity metody interaktivní a kooperativní výuky a metody aktivníhoučení. Jde v něm především o to, rozvíjet u studentů sociální, pedagogické a komunikační kompetence pro život a práciv dnešním propojeném a problematickém světě. Kurz podporuje zájem a tvořivost studentů tak , že studenti ve skupinách připraví výukovou lekci na vybrané téma, kterou taktéž prezentují. Připraví rovněž a zrealizují den pro děti na Sluňákově.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Kurz má za cíl seznámit s pedagogickými a metodickými aspekty environmentální výchovy, globalizace, globálních problémů, klimatického vzdělávání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
zkouška, předvedení vlastní lekce, realizace dne pro děti
|
Doporučená literatura
|
-
Brož, D. (2005). Jak se stát aktivním evropským občanem?: manuál k soutěži. Centrum pro komunitní práci.
-
DANIŠ, P. et al. (2021). Klima se mění - a co my?: proč a jak se učit o změně klimatu: doporučení Pracovní skupiny pro klimatické vzdělávání Rady vlády pro udržitelný rozvoj ČR. 1. vydání. Praha: Ministerstvo životního prostředí.
-
Kallis, G. (2022). Na obranu nerůstu. Praha: Neklid.
-
Krajhanzl, J. (2014). Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí: pět charakteristik, ve kterých se lidé liší. Brno: Lipka.
-
Kratochvílová, J. (2016). Teorie a praxe projektové výuky. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita.
-
Zormanová, L. (2012). Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. 1. vyd.. Praha: Grada.
|