Vyučující
|
-
Syrovátka Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je zaměřen na analýzu ekonomického rozvoje méně rozvinutých zemí. Důraz je kladen na pochopení ekonomického přístupu k rozvojovým problémům a možnosti národních a mezinárodních politik. Společně s navazujícím předmětem MRS/REP2 jsou probíraná témata rozdělena do čtyř částí: (1) koncept, měření a teorie ekonomického rozvoje a růstu; (2) chudoba, nerovnost a lidské zdroje (populace, vzdělání a zdraví); (3) strukturální transformace rozvojových ekonomik a jejich zapojení do mezinárodního obchodu; (4) domácí a mezinárodní financování rozvoje.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s ekonomickým přístupem k problematice rozvoje méně rozvinutých zemí.
Studenti porozumí otázkám spojeným se socio-ekonomickým rozvojem méně rozvinutých zemí.
|
Předpoklady
|
Předmět předpokládá základní znalosti ekonomie (na úrovni předmětu MRS/ZEK).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Písemná zkouška v rozsahu probírané látky a zadané literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
& Secondi, G. (2008). The development economics reader. London: Routledge.
-
Banerjee, A. V., & Duflo, E. (2011). Poor economics: a radical rethinking of the way to fight global poverty. New York, N.Y: PublicAffairs.
-
Banerjee, A. V., Bénabou, R., & Mookherjee, D. (2006). Understanding poverty. New York: Oxford University Press.
-
Collier, P. (2008). The bottom billion: why the poorest countries are failing and what can be done about it. New York, N.Y: Oxford University Press.
-
Perkins, D. H., Radelet, S. C., Lindauer, D. L., & Block, S. A. (2013). Economics of development / Dwight H . Perkins .. [et al.]. New York, N.Y: W. W. Norton & Company.
-
Todaro, M. P., & Smith, S. C. (2011). Economic development. Harlow: Addison-Wesley.
|