Vyučující
|
-
Dušková Lenka, Mgr. PhD.
-
Šerá Komlossyová Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V úvodu předmětu získají studenti přehled o jednotlivých fázích projektového cyklu (programování, identifikace, formulace, implementace a evaluace). Stěžejní část předmětu je zaměřena na praktickou aplikaci přístupu logického rámce při přípravě rozvojových projektů. Formou zpracování zadané případové studie studenti aplikují analýzu stakeholderů, problému, cílů a strategií, vytváří matici logického rámce, připravují plán aktivit a rozpočet projektu. V rámci předmětu jsou studenti seznámeni také s alternativním nástrojem pro plánování projektů, s teorií změny. Předmět zahrnuje následující témata: teorie projektového cyklu praktická aplikace přístupu logického rámce analýzy stakeholderů, problému, cílů a strategií vytváření matice logického rámce vytváření plánů aktivit a rozpočtu projektu příprava projektové žádosti teorie změny monitoring a evaluace projektů personální a finanční management
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnou studentům znalosti a praktické dovednosti potřebné pro plánování a management projektů, zejména projektů v oblasti rozvojové spolupráce a environmentálně zaměřených projektů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast v hodinách, zpracování skupinového projektu, písemný test v rozsahu probírané látky.
|
Doporučená literatura
|
|