Vyučující
|
-
Šafaříková Simona, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- studenti si promyslí své motivace a svá očekávání vůči práci v zahraničí - studenti se seznámí s historií fenoménu mezinárodního dobrovolnictví, jeho rolí v rozvojové spolupráci a dokážou kriticky reflektovat vznik a existenci stereotypů souvisejících s iniciativami mezinárodních dobrovolníků a rozvojových pracovníků - studenti se seznámí s etikou mezinárodního dobrovolnictví a práce v zahraničí - studenti si zformulují vlastní projektový záměr a získají praktické rady a informace týkající se pobytu v dané zemi (výzkum vs. stáž/práce v hostitelské organizaci), bezpečnosti, zdraví, atd. - studenti rozvinou své dovednosti v oblasti interkulturní komunikace a týmové spolupráce - studenti zformulují své porozumění termínu aktivní občanství a získají přehled o možnostech využití svých zkušeností a dovedností získaných během pobytu v zahraničí po návratu zpět do ČR - po skončení kurzu se studenti budou cítit připraveni po osobní i profesní stránce na dlouhodobější pracovní, studijní či dobrovolnický pobyt v rozvojových zemích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je připravit studenti na praxi v zahraničí.
Po dokončení předmětu by studenti měli umět být schopni naplánovat si svou zahraniční stáž či výzkum a být připraveni na případné eventuality a změny v místě realizace.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Zápočet v rozsahu diskutovaných témat, student musí aktivně podílet na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Drulák, P., Horký, O. a kol. (2010). Hledání českých zájmů: Obchod, lidská práva a rozvoj. Praha: Ústav mezinárodních vztahů.
-
Ehrichs, L. Volunteering in Development: A Post-Modern View.
-
INEX-SDA. (2011). Průvodce dobrovolnictvím v zemích globálního Jihu. Praha.
-
Lewis, D. (2006). Globalization and international service: A development perspective.
-
Morvayová, P., Moree, D. (2009). Dvakrát měř, jednou řež : Od multikulturní výchovy ke vhledu. Praha: Člověk v tísni.
-
Rahnema, M., Bawtree, V. (2005). The Post-Development Reader. London: Zed Books.
|