Vyučující
|
-
Šerá Komlossyová Eva, Mgr. Ph.D.
-
Nováček Pavel, doc. RNDr. CSc.
-
Šerá Eva, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
V úvodu předmětu získají studenti přehled o jednotlivých fázích projektového cyklu (programování, identifikace, formulace, implementace a evaluace). Stěžejní část předmětu je zaměřena na praktickou aplikaci přístupu logického rámce při přípravě rozvojových projektů. Formou zpracování zadané případové studie studenti aplikují analýzu stakeholderů, problému, cílů a strategií, vytváří matici logického rámce, připravují plán aktivit a rozpočet projektu. V rámci předmětu jsou studenti také prakticky seznámeni s postupem podávání projektových žádostí v rámci evropských strukturálních fondů v České republice. Předmět zahrnuje následující témata: teorie projektového cyklu praktická aplikace přístupu logického rámce analýzy stakeholderů, problému, cílů a strategií vytváření matice logického rámce vytváření plánů aktivit a rozpočtu projektu postupy a náležitosti podávání projektových žádostí v rámci strukturálních fondů EU
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
V úvodu předmětu získají studenti přehled o jednotlivých fázích projektového cyklu (programování, identifikace, formulace, implementace a evaluace). Stěžejní část předmětu je zaměřena na praktickou aplikaci přístupu logického rámce při přípravě rozvojových projektů. Formou zpracování zadané případové studie studenti aplikují analýzu stakeholderů, problému, cílů a strategií, vytváří matici logického rámce, připravují plán aktivit a rozpočet projektu. V rámci předmětu jsou studenti seznámeni také s alternativním nástrojem pro plánování projektů, s teorií změny. Předmět zahrnuje následující témata: teorie projektového cyklu praktická aplikace přístupu logického rámce analýzy stakeholderů, problému, cílů a strategií vytváření matice logického rámce vytváření plánů aktivit a rozpočtu projektu příprava projektové žádosti teorie změny
Po dokončení předmětu by studenti měli být schopni pracovat s metodou logického rámce, navrhnout a sestavit plán projektu rozvojové spolupráce, a analyzovat jiné projekty.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast v hodinách, zpracování skupinového projektu, písemný test v rozsahu probírané látky.
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Aid Delivery Methods. Project Cycle Management Guidelines. European Commission-Europe Aid Cooperation Office.
-
(2006). Manuál projektového cyklu zahraniční rozvojové spolupráce České republiky. Praha: Ústav mezinárodních vztahů pro ministerstvo zahraničních věcí ČR.
-
(2002). Project Cycle Management Handbook. European Commission.
-
Meredith, J. R. (1995). Project Management. New York: John Wiley and Sons.
|