Vyučující
|
-
Nováček Pavel, doc. RNDr. CSc.
-
Koppová Petra, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznámí se základními principy a směry českého i zahraničního přístupu v této oblasti inovativní pedagogiky. Na praktických ukázkách a skrze osobní zkušenost se seznámí s různými metodami a formami venkovního učení a jejich přínosy, s didaktickými a pedagogickými zásadami výuky venku, s využitím principů komplexního rozvíjejícího hodnocení. Podíváme se na výuku venku skrze její využití nejen pro výuku environmentálních směrů, ale i jiných předmětů a zaměření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět Outdoor Learning seznamuje studenty s pedagogickým směrem výuky, která využívá venkovní prostředí jako prostředek pro výuku, zdroj pro zkoumání, osobní rozvoj a inspiraci a zejména propojení výuky žáka s reálným prostředím.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Cornell, J. (2012). Objevujeme přírodu. Učení hrou a prožitkem. Praha, Portál.
-
Činčera, J., Šimonová, P., Zálešák, J. (2021). Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy. Praxe z pohledu pedagogického výzkumu. MU Brno.
-
Daniš, P. (2016). Děti venku v přírodě: ohrožený druh?. MŽP.
-
Kolektiv autorů. (2019). Venkovní výuka. Metodika pro učení přírodou. Lipka.
-
Nováčková, J. (2016). Mýty ve vzdělávání. Kroměříž: Spirála, 4. vydání.
-
Robertson, J. (2014). Dirty teaching. Indipendent Thinking Presss.
|