Studenti se nejprve seznámí se základními útvary a odvětvími žurnalistiky vztahujícími se k informování o rozvojových tématech, jejich úlohou v rozvojových a humanitárních snahách, a vybranými souvisejícími teoretickými koncepty z oblasti mediálních studií. Praktické dovednosti k tvorbě textových výstupů pak zahrnují výběr tématu, postup psaní, etické zásady, rozpoznání a vyhnutí se častým mediálním stereotypům o rozvojových zemích či řešení vybraných praktických problémů souvisejících se sběrem materiálu. Tyto dovednosti si studenti osvojí v praxi prostřednictvím tvorby vlastních výstupů, k nimž dostanou zpětnou vazbu a které budou součástí závěrečného hodnocení.
|
-
Karakas, O. (2023). Basic Journalism: Exploring the Fundamentals. A Comprehensive Study Book for University-Level Students. Independently published.
-
Lewis, D., Rodgers, D., & Woolcock, M. (Eds.). (2014). Popular representations of development: Insights from novels, films, television, and social media (1st ed.). Routledge.
-
Patterson, P., Wilkins, L., & Painter, Ch. (2018). Media Ethics: Issues and Cases (9th ed.). Rowman & Littlefield Publishers.
-
Vokes, R. (2018). Media and development (1st ed.). Routledge.
-
Zamith, R. (2022). The International Journalism Handbook: Concepts, Challenges, and Contexts (1st ed.). UMass Amherst Libraries.
|