Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz je zaměřen na teorie konsensuálních metod a strategií podpory konstruktivního dialogu či participativního rozhodování, jak na lokální, tak i mezinárodní úrovni. Pozornost bude věnována také rozvoji praktických dovedností, které jsou předpokladem kritického zkoumání konfliktních situací a hledání jejich řešení či využití alternativních metod řešení problémů v oblasti rozvojové politiky a praxe. Kurz se zaměřuje na následující hlavní témata: - Úvod do teorie konsensuálních metod a strategií podpory konstruktivního dialogu a participativního rozhodování - Metody a techniky efektivního vyjednávání - Metody a techniky facilitace, facilitace jako proces, role a kvality facilitátora - Využití metod a technik facilitace při poradách, participativním rozhodování a efektivním plánování rozvojových strategií - Veřejná projednávání - Metody a techniky mediace, mediace jako proces, role a kvality mediátora - Využití vybraných technik a metod mediace při řešení sporů spojených s procesy participativního rozhodování či plánování rozvojových strategií Kurz je vyučován v anglickém jazyce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je představit strategie a techniky vyjednávání, facilitace a mediace a možnosti jejich využití v oblasti politiky a praxe rozvojové spolupráce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
docházka, písemný test, prezentace, simulace
|
Doporučená literatura
|
-
Fischer, R., Ury, W. and Patton, B. (1992). Getting to Yes. Negotiating an Agreement without Giving In. Random House Business Books.
-
Menkel-Meadow, Love, and Schneider. (2006). Mediation: Practice, Policy & Ethics. Aspen Publishers.
-
Rosenberg, B.M. (2000). Non-violent Communication Really Matters. Puddle Dancer Press.
-
Ury, W. (2000). The Third Side. Why We Fight and How We Can Stop. Penguin Books.
-
Zartman, W. (2000). Traditional Cures for Modern Conflicts. African Conflict..
|