Vyučující
|
-
Schlossarek Martin, Mgr. Ph.D.
-
Šafaříková Simona, Mgr. Ph.D.
-
Dušková Lenka, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je úvodem do kvalitativního výzkumu pro studenty rozvojových studií. Zaměřuje se na seznámení studentů se základními východisky kvalitativního výzkumu, popis a částečný nácvik metod sběru dat, jejich kódování, vyhodnocení i prezentaci výsledků. Cílem předmětu je poskytnout studentům dostatečně kvalitní teoretický základ pro realizaci kvalitativního výzkumu a pro navazující předmět v magisterském stupni studia. Část předmětu je věnována také využití aktuálních softwarových nástrojů využívaných pro kvalitativní výzkum.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními metodami kvalitativního výzkumu.
Po dokončení předmětu by studenti měli mít základní znalosti kvalitativních metod a dovednosti pro jejich využití v rámci rozvojového výzkumu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast, písemná zkouška v rozsahu probírané látky a zadané literatury
|
Doporučená literatura
|
-
Creswell, J., W. (1997). Qualitative Inquiry and Research Design. SAGE Publications.
-
Elliot, J. Using Narrative in Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches.
-
HENDL, J. (1999). Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha.
-
Marshall, C., Rossman, G. (2006). Designing Qualitative Research, 4th Edition. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
-
Seidman, I. (1998). Interviewing as Qualitative Research. NY, London: Teachers college press.
-
Sigleton, R., Straits, B. (2009). Approaches to Social Research. Oxford University Press.
-
Somekh, B., Lewin, C. (eds.). (2004). Research Methods in the Social Science. London: Sage Publications Ltd.
|