Vyučující
|
-
Nováček Pavel, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
historie studií budoucnosti, vybrané metody zkoumání možných budoucností, příklady zajímavých zahraničních projektů (např. Millennium Project)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Seznámit posluchače s historií studií možných budoucností (foresight) a s vybranými základními metodami (např. delfská metoda, metoda scénářů, metoda extrapolace apod.).
lepší přehled o rozvojových trendech (příležitostech i rizicích rozvoje), osvojení si základů myšlení orientovaného na budoucnost
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
četba zadané literatury, vypracování eseje či menšího samostatného projektu
|
Doporučená literatura
|
-
Bishop, Hines. (2012). Teaching about the Future.
-
Nováček, P. (2015). Sustainable Development or Collapse, Regeneration and Transformation?. Palacký University Press, Olomouc.
-
Philip E. Tetlock, Dan Gardner. (2015). Superforecasting: The Art and Science of Prediction.. New York: Broadway books.
-
Toffler, A., Tofflerová, H. (2001). Nová civilizace. Třetí vlna a její důsledky. Praha: Dokořán.
|