Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvodní hodina je věnována přehledu klíčových technologií a inovací. Z tohoto seznamu (typicky více než 100 položek) společně se studenty vybereme deset témat, která nás nejvíce zajímají a v dalších hodinách se s každým z nich podrobněji seznámíme formou referátů. Při pilotním běhu tohoto předmětu jsme se blíže zabývali následujícími tématy: 1. Zemědělská revoluce 2. Náboženství a mytologie 3. Jaderné technologie, jaderná energie a jaderné zbraně 4. Antikoncepce 5. Očkování a antibiotika 6. Daně a peníze 7. Terorismus
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Při studiu historie se příliš často zaměřujeme na politiku, ozbrojené konflikty, společenské struktury, ekonomiku, případně umění. Často nám unikají dějiny technologie a inovace a jejich společenské dopady. Tento předmět je koncipován tak, že provede studenty klíčovými technologiemi a inovacemi, které měly zásadní dopad na strukturu lidské společnosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Collins, J. (2001). Good to Great. New York: Harper Business.
-
Diamond, J. (1999). Guns, Germs and Steel: The Fates of Human Societies. New York: Norton.
-
Kaufmann, D. (1980). System One: An Introduction to Systems Thinking. Houston: Future Systems.
-
Kurzweil, R. (2005). The Singularity is Near: When Humans Transcend Biology. New York: Viking.
-
Meadows, D. (2008). Thinking in Systems: A Primer.
-
Noble, T. (2000). Social Theory and Social Change. London: Palgrave.
-
Silver, N. (2012). The Signal and the Noise - Why Most Predictions Fail ? but Some Don't. USA: Penguin Group.
-
Thomas L. FRIEDMAN. (2007). The world is flat. A brief history of the twenty first century.. Picador New York.
|