Vyučující
|
-
Šerá Komlossyová Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V úvodu předmětu získají studenti přehled o jednotlivých fázích projektového cyklu (programování, identifikace, formulace, implementace a evaluace). Stěžejní část předmětu je zaměřena na praktickou aplikaci přístupu logického rámce pro přípravu projektů, kdy studenti v rámci skupinové práce vytvoří projekt na základě případové studie z vybrané rozvojové země. Studenti se seznámí i s přístupem Teorie změny, který je rovněž využívaný k formulaci projektových strategií, a s monitoringem projektů. Krátce bude představena i téma evaluací projektů. Předmět bude vyučován v anglickém jazyce. Tematické okruhy: 1. Projektový přístup v rozvojové spolupráci. 2. Projektový cyklus a jeho fáze. 3. Analytická fáze přístupu logického rámce (analýzy stakeholderů, problémů, cílů a strategií). 4. Plánovací fáze přístupu logického rámce (vytváření matice logického rámce, příprava plánu aktivit a rozpočtu projektu). 5. Formulace Teorie změny. 6. Monitoring a evaluace projektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní teoretické a praktické znalosti potřebné k přípravě a realizaci projektů, zejména v oblasti rozvojové spolupráce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
písemná zkouška, seminární práce, prezentace
|
Doporučená literatura
|
-
Bakewell, O., Garbutt, A. (2005). The use and abuse of the logical framework approach. Stockholm: Swedish International Development Cooperation Agency.
-
European Commission. (2004). Aid Delivery Methods: Project Cycle Management Guidelines. Brussels: EuropeAid Cooperation Office.
-
Ministerstvo zahraničních věcí ČR. (2019). Metodika zahraniční rozvojové spolupráce České republiky. Praha.
-
Nuguti, E. (2017). Project Management: Tools and Techniques. Nairobi: Ekon Publishers.
-
Van Es, M. (2015). Theory of Change Thinking in Practice. The Hague: Hivos.
|