Vyučující
|
-
Harmáček Jaromír, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět bude vyučován v anglickém jazyce. Hlavní obsahové okruhy 1. Ekonomický růst a jeho měření 2. Možnosti měření rozvoje 3. Konstrukce složených indexů 4. Indikátory a měření společenského rozvoje 5. Indikátory a měření chudoba 6. Indikátory a měření nerovnost 7. Indikátory a měření udržitelnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá způsoby měření a indikátory významných ekonomických, společenských a environmentálních konceptů, jako jsou (ekonomický) růst, sociální rozvoj, chudoba, nerovnost nebo udržitelnost. Část předmětu se zaměří také na konstrukci složených indexů. Studenti si tyto indikátory a indexy osvojí nejen teoreticky, ale zejména prakticky na reálných datech a při používání statistického softwaru Stata.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
docházka, úkoly, písemný test
|
Doporučená literatura
|
-
Perkins, D. H., Radelet, S. C., Lindauer, D. L., & Block, S. A. (2013). Economics of development / Dwight H . Perkins .. [et al.]. New York, N.Y: W. W. Norton & Company.
-
Ray, D. (1998). Development economics. Princeton University Press.
-
Rosling, H., Rosling, O., Rosling Rönnlund, A. (2018). Factfulness: Ten Reasons We're Wrong About the World - and Why Things Are Better Than You Think. Flatiron Books.
-
Todaro, M. P., Smith, S. C. (2020). Economic development. 13th ed. Harlow: Addison Wesley.
-
Weil, D. N. (2013). Economic Growth. 3rd edition. Pearson Education Limited.
|