Předmět: Evaluace rozvojových projektů

» Seznam fakult » PRF » MRS
Název předmětu Evaluace rozvojových projektů
Kód předmětu MRS/GEVAL
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šerá Komlossyová Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Jednotlivé bloky předmětu se věnují logickým modelům a teorii změny, monitoringu, evaluačním přístupům, evaluačním otázkám, evaluačnímu designu, prezentaci výsledků evaluace, etickým otázkám evaluací i aktuálním standardům pro rozvojové evaluace. Kromě kvalitního teoretického základu získají studenti také praktické dovednosti pro plánování a realizaci evaluací skrze zadanou skupinovou práci, v rámci které připraví evaluační návrh dle zadané poptávky. Tematické okruhy: 1. Logické modely a teorie změny. 2. Monitoring projektů. 3. Results-based systém monitoringu a evaluací. 4. Evaluační přístupy. 5. Tvorba evaluačního návrhu. 6. Prezentace výsledků evaluace. 7. Management evaluací. 8. Evaluační standardy a etické otázky.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět poskytuje studentům základní teoretický podklad pro vypracování, zadávání i management rozvojových evaluací.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
písemná zkouška, seminární práce, prezentace
Doporučená literatura
  • Donaldson, S. I., Azzam, T., Conner, R. S. (eds.). (2013). Emerging practices in international development evaluation. Charlotte, N.C.: Information Age Publishing.
  • Funnel, S. C., Rogers, P. J. (2011). Purposeful Program Theory: Effective Use of Theories of Change and Logic Models. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Kusek, J. Z., Rist, R. C. (2004). Ten Steps to a Results-Based Monitoring and Evaluation System. Washington, DC: The World Bank.
  • Morra Imas, L., Rist, R. (2009). The Road to Results: Designing and Conducting Effective Development Evaluations. Portland: Book News.
  • Stufflebeam, D., Shinkfield A. (2007). Evaluation, Theory, Models, and Applications. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Wholey, J. S., Hatry, H. P., Newcomer, K. E. (eds.). (2010). Handbook of practical program evaluation. San Francisco: Jossey-Bass.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Globální udržitelný rozvoj - specializace Tranzice k udržitelnosti (2024) Kategorie: Geografické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Globální udržitelný rozvoj - specializace Mezinárodní rozvoj (2024) Kategorie: Geografické obory 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní