Jednotlivé bloky předmětu se věnují logickým modelům a teorii změny, monitoringu, evaluačním přístupům, evaluačním otázkám, evaluačnímu designu, prezentaci výsledků evaluace, etickým otázkám evaluací i aktuálním standardům pro rozvojové evaluace. Kromě kvalitního teoretického základu získají studenti také praktické dovednosti pro plánování a realizaci evaluací skrze zadanou skupinovou práci, v rámci které připraví evaluační návrh dle zadané poptávky. Tematické okruhy: 1. Logické modely a teorie změny. 2. Monitoring projektů. 3. Results-based systém monitoringu a evaluací. 4. Evaluační přístupy. 5. Tvorba evaluačního návrhu. 6. Prezentace výsledků evaluace. 7. Management evaluací. 8. Evaluační standardy a etické otázky.
|
-
Donaldson, S. I., Azzam, T., Conner, R. S. (eds.). (2013). Emerging practices in international development evaluation. Charlotte, N.C.: Information Age Publishing.
-
Funnel, S. C., Rogers, P. J. (2011). Purposeful Program Theory: Effective Use of Theories of Change and Logic Models. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Kusek, J. Z., Rist, R. C. (2004). Ten Steps to a Results-Based Monitoring and Evaluation System. Washington, DC: The World Bank.
-
Morra Imas, L., Rist, R. (2009). The Road to Results: Designing and Conducting Effective Development Evaluations. Portland: Book News.
-
Stufflebeam, D., Shinkfield A. (2007). Evaluation, Theory, Models, and Applications. San Francisco: Jossey-Bass.
-
Wholey, J. S., Hatry, H. P., Newcomer, K. E. (eds.). (2010). Handbook of practical program evaluation. San Francisco: Jossey-Bass.
|