Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Film je stále vlivnější komunikační médium, které umožňuje sdělit to, co lze říct slovy jen obtížně nebo vůbec, a tím rozšiřuje možnosti našeho porozumění. Dokáže plastičtěji představit fakta a intenzivněji pracovat s emocemi, dokáže však také zakrývat a fanatizovat. Schopnost odstoupit od děje, rozlišit a kriticky posoudit hlubší, nezjevné vrstvy, je jednou z hlavních dovedností, které by si měl účastník semináře osvojit. Promítány budou filmy, které reprezentují dle přednášejícího významné a zajímavé aspekty současné environmentální problematiky, zejména ty, které v rámci tohoto diskurzu nepatří mezi nejčastěji tematizované, někdy až oslyšené. Důraz není kladen na tendenční dokumentaristiku, ale na méně líbivé, často opomíjené dimenze problému. Některé tituly se netýkají bezprostředně environmentálních otázek, ale pojednávají o fenoménech, které podmiňují lidské chování či konstituují podobu společnosti, a tím se environmentálních témat nepřímo dotýkají. Některé z dokumentů též nepřímo představují strategie v ekologické etice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvíjet tzv. měkké dovednosti studentů, zejména kritické a analytické uvažování, diskuzní a argumentační dovednosti.
Po dokončení předmětu by studenti měli být schopni logicky argumentovat a nahlížet na různá témata z více pohledů.
|
Předpoklady
|
Znalost anglického jazyka umožňující sledovat film v původním znění a správně porozumět jeho obsahu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
- účast minimálně na 80% projekcí (možné 2 absence) - aktivní účast :: při diskusi po projekci :: při přípravě prezentací, tedy přispění minimálně pěti včasnými doporučeními za semestr - 1-2 prezentace/představení filmu dle vlastního výběru (záleží na počtu filmů a počtu zapsaných účastníků semináře)
|
Doporučená literatura
|
|