Vyučující
|
-
Nováčková Helena, Mgr.
-
Nováček Pavel, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem kurzu je seznámení s problematikou rozvojového vzdělávání. Dotýká se významně environmentální výchovy a interkulturního vzdělávání. V kurzu budou využity metody interaktivní a kooperativní výuky a metody aktivního učení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s pedagogickými a metodickými aspekty globalizace, globálních problémů a rozvojové spolupráce.
Po dokončení předmětu by studenti měli disponovat sociálními, pedagogickými a komunikačními kompetencemi pro život a práci v dnešním propojeném a problematickém světě.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Seminární práce
Podmínkou zápočtu EGV1 je vypracovat a obhájit dvojhodinovou lekci pro studenty SŠ na vybrané téma. Doporučená témata lekcí jsou z oblasti environmentální výchovy a oblasti rozvojového vzdělávání.
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Společný svět (Příručka globálního a rozvojového vzdělávání). Člověk v tísni, Praha.
-
Caha, M. (1999). Systémy pro všední den. EVANS, Praha.
-
Činčera, J., Caha, M., Kulich, J. (1996). Hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji. Praha : Brontosaurus.
-
Fountain, S. (1994). Místo na slunci. Praha : Tereza.
-
PIKE, G., SELBY, D. (2000). Cvičení a hry pro globální výchovu 1. Praha : Portál.
-
PIKE, G., SELBY, D. (2000). Cvičení a hry pro globální výchovu 2.. Praha : Portál.
-
PIKE, G., SELBY, D. (1994). Globální výchova. Praha : Grada.
-
Selby, D., Pasternak, M. (1989). Globální výchova. PEC, Praha.
|