Název předmětu | Speciálně pedagogická propedeutika |
---|---|
Kód předmětu | KPP/SPP |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Typy a druhy zdravotního postižení a znevýhodnění, přístup k různým formám postižení a znevýhodnění, školní legislativa a prostor pro integraci, inkluzivní vzdělávání, integrace při zařazování žáků do škol a výchovných zařízení, žáci se specifickými poruchami učení a chování v procesu integrace, problematika integrace jednotlivých skupin žáků se zdravotním postižením, spolupráce se zdravotnickými a sociálními zařízeními i s rodinou, technické a kompenzační pomůcky ve škole, systém speciálněpedagogického poradenství.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - orientovat se v teorii speciální pedagogiky; - přistupovat humánně a pedagogicky adekvátně k žákům s různými formami zdravotního postižení postižení a znevýhodnění; - orientovat se v příslušné legislativě a vysvětlit, jak ji optimálně aplikovat do výchovně-vzdělávacího procesu; - objasnit problematiku inkluze a integrace jednotlivých skupin žáků se zdravotním postižením nebo znevýhodněním; - rozeznávat specifické vzdělávací potřeby žáků; - respektovat typy a druhy zdravotního postižení a navrhovat vhodná opatření; - ovládat základní postupy potřebné pro pedagogické řešení základních problémů inkluze a integrace dětí a mládeže do běžného vzdělávacího systému; - spolupracovat se zdravotnickými a sociálními zařízeními i s rodinou; - ovládat práci s příslušnými technickými kompenzačními pomůckami.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geografie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geografické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Chemie pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Chemické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Deskriptivní geometrie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Matematické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Biologické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Biologie a environmentální výchova pro vzdělávání maior (2021) | Kategorie: Ekologie a ochrana životního prostředí | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Informatika pro vzdělávání maior (2024) | Kategorie: Informatické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Fyzika pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Fyzikální obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Matematika pro vzdělávání maior (2023) | Kategorie: Matematické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Geologie a ochrana životního prostředí pro vzdělávání maior (2019) | Kategorie: Geologické obory | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |