Předmět: Statistické učení: mnohorozměrná a funkcionální témata

» Seznam fakult » PRF » KMA
Název předmětu Statistické učení: mnohorozměrná a funkcionální témata
Kód předmětu KMA/STU
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hron Karel, prof. RNDr. Ph.D.
  • Fačevicová Kamila, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základy statistického učení 2. Lineární regrese a klasifikace 3. Resamplingové metody - křížová validace a bootstrap 4. Výběr lineárního modelu a regularizace 5. Za hranice linearity - spliny, zobecněné aditivní modely 6. Funkcionální analýza dat - cíle a metody 7. Funkcionální metoda hlavních komponent 8. Funkcionální regrese

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Porozumět užívaným pokročilým metodám statistického učení včetně jejich implementace ve statistickém software R.
plikace Aplikovat poznatky z teorie pravděpodobnosti a matematické statistiky v metodách statistického učení.
Předpoklady
Znalost základů teorie pravděpodobnosti a mnohorozměrné statistiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Seminární práce

Zápočet: prezentace projektu pokrývajícího témata předmětu Zkouška: písemný test + ústní zkouška
Doporučená literatura
  • B. Efron, R. Hastie. (2017). Computer age statistical inference. Cambridge University Press, Cambridge.
  • B. Everitt, T. Hothorn. (2011). An introduction to applied multivariate analysis with R. Springer, Heidelberg.
  • G. James, D. Witten, T. Hastie, R. Tibshirani. (2014). An introduction to statistical learning. Springer, New York.
  • J.O Ramsay, B.W. Silverman. (2005). Functional data analysis. Springer, New York.
  • T. Hastie, R. Tibshirani, J. Friedman. (2016). The elements of statistical learning. Springer, New York.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr