Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky. Smysl psychologie v každodenním životě člověka. 2. Jak pochopit své jednání, jak pochopit sebe sama. 3. Transakční analýza: Kdo teď právě za mě mluví. Manipulace v jednání. Reakce na kritiku. 4. Asertivní jednání. 5. Hlad po struktuře ? strukturální a dynamické prvky osobnosti. 6. Emoce. Proč hrajeme hry. 7. Motivace. Konflikt, krize, změna. 8. Lidská komunikace (interakce, komunikační proces, symetrická a komplementární komunikace, neverbální komunikace, dvojná vazba). 9. Osobnost člověka (strukturální, dynamické a vývojové aspekty osobnosti, schopnosti, inteligence, charakter, vůle). 10. Silné a slabé stránky osobnosti. Osobní mapa světa. Postoje, hodnoty, cíle. 11. Sebepojetí a obranné mechanismy. 12. Kdo jsem? 13. Téma rozpravy určí skupina.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Osobní rozvoj. Zlepšení komunikace s ostatními lidmi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Berne, E. (1992). Jak si lidé hrají (Games people play). Liberec, Dialog, 2. vyd.
-
Goleman, D. (1997). Emoční inteligence. Praha: Columbus.
-
Harris, T. A. (2020). Já jsem OK, ty jsi OK (Úvod do transakční analýzy). Praha, Portál.
-
Jung, C.G. (1994). Duše moderního člověka. Brno, Atlantis.
-
Seneca, L. A. (2004). O duševním klidu. Praha, Arista.
-
Yalom, I. D. (2015). Hovory k sobě. Praha, Portál.
|