Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Kontrakt se sebou, co je podnikavost, hledání potřeb, tvorba nápadů a ověřování 2. Prototypování a lean cavas 3. Finanční plánování a marketing 4. Mastermind skupina + prezentační dovednosti 5. Mastermind skupina + zkouška prezentací 6. Závěrečná prezentace 7. Reflexe a zpětná vazba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Účast na výuce
- 35 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti pracují v týmech s využitím startupového světa. Důraz je kladen na různé ověřovací metody, díky kterým lze v rámci inovačního procesu eliminovat rizika. Studenti si na reálném projektu zkouší business modelování (Lean Canvas), experimentování (Lean Startup), prototypování (HCD) a další nástroje a techniky. V průběhu semestru získávají zpětnou vazbu od potenciálních uživatelů i od sebe navzájem.
- Podnikavost - Schopnost najít příležitost - Formovat příležitost do ověřeného záměru - Schopnost využít svoje vzdělání v adresování faktické potřeby cílové skupiny lidí
|
Předpoklady
|
Chuť něco smysluplného vytvořit a dostatek času v rámci semestru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Zápočet Vytvoření alespoň 2 prototypů služby nebo produktu a jejich následné testování na cílové skupině, vyplnění dotazníků před a po semestru sloužícím k vyhodnocení kurzu. Zkouška Prezentace projektu před veřejností, sdílení na závěrečné reflexi
|
Doporučená literatura
|
-
Fitzpatrick, R. (2016). The Mom Test: How to talk to customers & learn if your business is a good idea when everyone is lying to you. Business.
-
Chroňák, J., Vítek, M., Kapic, T., Senicheva, B. (2021). Quest: Podnikej. Business.
-
Kleon, A. (2012). Kraď jako umělec. Business.
-
Ries, E. (2011). Lean startup: Jak budovat úspěšný byznys na základě neustálé inovace. Business.
-
Tiehel, P. (2015). Od nuly k jedničce. Jan Melvil.
-
W. Chan Kim, Mauborgne, R. (2014). Blue Ocean strategy. Business.
|