Vyučující
|
-
Nétek Rostislav, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu: 1. Úvod do problematiky softwarového inženýrství 2. Softwarový proces, vodopádový přístup, agilní techniky 3. Cykly, fáze a iterace procesu, RUP 4. UML 5. Software release life cycle 6. Verzování, Git, GitHub 7. Předimplementační analýza, analýza trhu, analýza konkurence, SWOT 8. Mapa projektu, persony, scénáře 9. Návrh uživatelského rozhraní, UX, UI 10. Wireframe, prototyp, mockup 11. Testování 12. Marketing 13. Framework See-Think-Do-Care
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozšířit a osvojit praktické znalosti softwarového inženýrství, ve vztahu ke geografickým informačním systémům, kartografii a především webovým řešením. Cílem je představit studentům disciplínu zabývající se problematikou vývoje softwarových systémů, na základě jednotlivých dílčích kroků. Studenti se seznámí s hlavní pojmy a přístupy při řešení problémů softwarového inženýrství, v návaznosti na konkrétní použité technologie, nástroje, strategie. Ukončení předmětu je provedeno praktickým ověřením dovedností s osvojenými systémy
Předmět zaměřený na získání znalostí. Definovat hlavní pojmy, popsat hlavní přístupy, prokázat teoretické znalosti pro řešení modelových problémů.
|
Předpoklady
|
Aplikace znalostí z předchozího studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Ukončení předmětu je provedeno praktickým ověřením dovedností s osvojenými systémy. Požadavky pro úspěšné absolvování předmětu: Prezentace semestrální práce dle zadaných požadavků. 80% účast ve výuce. Obsahem ústního kolokvia je ověření komplexního pochopení dané problematiky, jak teoreticky, tak prakticky osvojených znalostí napříč celým sylabem předmětu
|
Doporučená literatura
|
-
Google Chrome Developer Tools.
-
Horák J.:. (2016). Plánování aplikací geoinformačních technologií. VŠB-TU Ostrava.
-
Krug, Steve. Don't Make Me Think!: A Common Sense Approach to Web Usability. Berkeley, Calif: New Riders Pub.
-
Řezáč J. (2015). Web ostrý jako břitva.
-
Schwalbe K. (2007). Řízení projektů v IT. Kompletní průvodce. Computer Press. Brno.
-
Vondrák,I. (2002). Úvod do softwarového inženýrství. VŠB - TU Ostrava.
|