Předmět: Softwarové inženýrství

» Seznam fakult » PRF » KGI
Název předmětu Softwarové inženýrství
Kód předmětu KGI/SOFTI
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nétek Rostislav, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah předmětu: 1. Úvod do problematiky softwarového inženýrství 2. Softwarový proces, vodopádový přístup, agilní techniky 3. Cykly, fáze a iterace procesu, RUP 4. UML 5. Software release life cycle 6. Verzování, Git, GitHub 7. Předimplementační analýza, analýza trhu, analýza konkurence, SWOT 8. Mapa projektu, persony, scénáře 9. Návrh uživatelského rozhraní, UX, UI 10. Wireframe, prototyp, mockup 11. Testování 12. Marketing 13. Framework See-Think-Do-Care

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšířit a osvojit praktické znalosti softwarového inženýrství, ve vztahu ke geografickým informačním systémům, kartografii a především webovým řešením. Cílem je představit studentům disciplínu zabývající se problematikou vývoje softwarových systémů, na základě jednotlivých dílčích kroků. Studenti se seznámí s hlavní pojmy a přístupy při řešení problémů softwarového inženýrství, v návaznosti na konkrétní použité technologie, nástroje, strategie. Ukončení předmětu je provedeno praktickým ověřením dovedností s osvojenými systémy
Předmět zaměřený na získání znalostí. Definovat hlavní pojmy, popsat hlavní přístupy, prokázat teoretické znalosti pro řešení modelových problémů.
Předpoklady
Aplikace znalostí z předchozího studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)

Ukončení předmětu je provedeno praktickým ověřením dovedností s osvojenými systémy. Požadavky pro úspěšné absolvování předmětu: Prezentace semestrální práce dle zadaných požadavků. 80% účast ve výuce. Obsahem ústního kolokvia je ověření komplexního pochopení dané problematiky, jak teoreticky, tak prakticky osvojených znalostí napříč celým sylabem předmětu
Doporučená literatura
  • Google Chrome Developer Tools.
  • Horák J.:. (2016). Plánování aplikací geoinformačních technologií. VŠB-TU Ostrava.
  • Krug, Steve. Don't Make Me Think!: A Common Sense Approach to Web Usability. Berkeley, Calif: New Riders Pub.
  • Řezáč J. (2015). Web ostrý jako břitva.
  • Schwalbe K. (2007). Řízení projektů v IT. Kompletní průvodce. Computer Press. Brno.
  • Vondrák,I. (2002). Úvod do softwarového inženýrství. VŠB - TU Ostrava.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Geoinformatika a kartografie (2020) Kategorie: Geografické obory 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní