Vyučující
|
-
Voženílek Vít, prof. RNDr. CSc.
-
Dvorský Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vznik a význam UML, charakteristika procesu, pro který je UML určen, diagramy případů užití, diagramy tříd, interakční diagramy, stavové diagramy, diagramy aktivit, diagram komponent, diagram nasazení. Objektově orientovaná analýza, Specifikace požadavků, konceptuální model, statický model systému, model chování systému. Objektově orientovaný návrh, Základní principy, flexibilní návrh, návrhové vzory a jejich aplikování, Komponentní technologie. Komponenty a jejich vlastnosti, charakteristika technologií umožňujících tvorbu komponent (CORBA, COM , .NET)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Základní pojmy a principy OOT, Objektové modelování a jeho význam, UML (Unified Modelling Language).
Předmět zaměřený na schopnost hodnocení Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
|
Předpoklady
|
Základy programování a GIT.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Znalost témat v rámci náplně předmětu .
|
Doporučená literatura
|
-
Booch, Rumbaugh, Jacobson. (2000). The Unified Modelling Language, Multimedia Cyber Classroom. Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
-
Gamma, Helm, Johnson, Vlissides. (1995). Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software. Addison Wesley Longman.
-
Graham I. (2000). Object-Oriented Technologies. London, Addison Wesley, 864 s.
-
Merunka V., Sklenář V. (1999). OBJEKTY 1999 sborník. Česká zemědělská univerzita Praha.
-
Sklenář V. (2002). Slovníček české objektové technologie, Objekty 2002 - celostátní konference.
-
Sklenář V., Snášel V. (1998). DCOM. Seminář Objekty '98.
-
Tang C.H.K. (2003). Object-Oriented Technology. London, McGraw-Hill Publishing Co., 465 s.
|