Vyučující
|
-
Jurek Martin, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Seminář je založen na aplikaci geografických poznatků a metod práce na prostor Evropy. Klade se důraz na zvládnutí samostatné práce s relevantními prameny informací a databázemi geografických dat, a to včetně schopnosti uceleně prezentovat zjištěné poznatky a reagovat v diskusi na zadané téma. Při zpracování prezentace je podporováno didaktické pojetí, týmová práce a zpětná vazba vzájemnou evaluací od ostatních studentů ve skupině.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 60 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti si formou didaktických prezentací aktivně prohloubí znalosti k vybraným regionálním tématům fyzické i sociální geografie Evropy.
Vysvětlení geografické organizace Evropy, prohloubení aktivních znalostí a dovedností.
|
Předpoklady
|
Znalosti v rozsahu přednášek z regionální geografie Evropy a didaktiky geografie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Týmový didaktický výstup tématu z regionální geografie Evropy a písemná evaluace výstupů všech ostatních týmů.
|
Doporučená literatura
|
-
Blouet, B. W. (2012). The EU and neighbors: a geography of Europe in the modern world. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons.
-
Hansen Čechová, B. (2006). Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce. Praha: www.scio.cz.
-
Ostergren, R. C., & Le Bossé, M. (2011). The Europeans: a geography of people, culture, and environment. New York, N.Y: Guilford Press.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|