Vyučující
|
-
Smolová Irena, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Souvislá pedagogická praxe se realizuje v délce 3 týdny na gymnáziu, SŠ nebo ZŠ, při které se student působí celý den ve škole, seznamuje s chodem školy a pedagogickou dokumentací. Vyučovací povinnost studenta je minimálně 3 hod náslechů a 12 - 24 hod výstupů během 3 týdnů praxe (dle požadavků oborového garanta učitelsví).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit praktické zkušenosti v pedagogické činnosti na škole.
Aplikovat teoretické znalosti didaktiky při výuce střední a základní škole.
|
Předpoklady
|
Základní didaktické dovednosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné absolvováni předmětu musí student předložit tyto materiály: dotazník s hodnocením výkonu studenta při souvislé pedagogické praxi, výkaz o evidenci náslechů a výstupů, záznamy náslechů a přípravy na výstupy - vyučovací hodiny. Povinností studenta je před začátkem praxe informovat oborového didaktika o termínu a místě konání praxe. Bezprostředně po započetí praxe je dále povinnen zaslat oborovému didaktikovi hodinový rozvrh náslechů a výstupů realizovaných během praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
Dokumentace školy.
-
Rámcový vzdělávací program gymnaziálního vzdělávání.
-
Učebnice přírodovědných předmětů.
-
Pasch M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|