Vyučující
|
-
Pavelková Renata, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplní semináře je prohloubení znalostí z hydrologie, jejich využití v praxi a práce se základními daty v rámci srážko - odtokového procesu v krajině. Hlavní témata: 1. Hydrografie povodí a charakteristiky říční sítě; 2. Přístroje používané v hydrologii; 3. Srážko - odtokový proces, bilanční rovnice; 4. Vodní režim řek - měrné jednotky odtoku, základní zpracování hydrologických dat; 5. Režim extrémních průtoků - povodně a sucho; 6. Protipovodňová ochrana a význam krajinné struktury v povodí; 7. Podpovrchové vody; 8. Základy vodního hospodářství. Součástí semináře je odborná exkurze na vybranou vodní nádrž nebo na vybraná protipovodňová opatření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 34 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
prohloubení znalostí z hydrologie a jejich využití v praxi, základní práce s daty
Vysvětlení vazeb v hydrologii, prohloubení aktivních znalostí.
|
Předpoklady
|
Znalosti v rozsahu předcházejících povinných předmětů v 1. ročníku studia dle studijního plánu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Splnění úkolů dle jednotlivých témat ve výuce a zpracování referátu k vybrané knize v oboru.
|
Doporučená literatura
|
-
Herber, V., Suda, J. (2001). Cvičení z fyzické geografie I. Hydrologie. Plzeň: Západočeská Univerzita.
-
Julien, P. Y. (2002). River Mechanics. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Raghunath, H. M. (2014). Hydrology: priciples, analysis and design. New Age International Publisher.
-
Řehánek, T., Kříž, V. (2002). Cvičení z hydrologie. Ostrava: PřF OU.
-
Strahler, A., Strahler, A. (2006). Introducing Physical Geography. New York: John Wiley & Sons, Inc.
|