Název předmětu | Projekty a projektová příprava pro učitele |
---|---|
Kód předmětu | KGG/PROU |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět je zaměřen na hlavní metody a problémové oblasti projektů ve veřejné správě s důrazem na prohloubení dovedností spojených s přípravou projektů. Hlavní důraz je kladen na problematiku praktických aspektů realizace projektů z dotačních titulů MŠMT ČR, evropských investičních a strukturálních fondů v jednotlivých fázích projektového cyklu. Semináře budou pojaty jako prakticky orientovaná výuka zaměřená na rozvíjení dovedností v oblasti projektového managementu včetně rozvoje relevantní soft-skills studentů (především oblast týmové práce). Studenti zpracují vlastní projektovou žádost a budou projekt prezentovat. Hlavní témata: 1. Úvod do předmětu - základní terminologie 2. Institucionální báze projektů ve vzdělávání 3. Současné financování základní a středních škol na území ČR 4. Reforma financování škol a základní legislativní nástroje 5. Projekt jako nástroj realizace strategického řízení 6. Příprava projektu 7. Zpracování projektové žádosti - věcná část, 8. Zpracování projektové žádosti - finanční část 9. Realizace projektu 10. Proces ukončení projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je seznámit studenty se systémem financování školství a možností získávat projekty na podporu zvyšování kvality ve vzdělávání.
Absolvent bude po úspěšném absolvování kurzu schopen sestavit a realizovat obsahovou i finanční část projektu a zpracovat standardní projektovou žádost ve vazbě na identifikaci příslušné problémové oblasti, aplikovat příslušné nástroje na přípravu věcných i rozpočtových částí, identifikovat potencionální rizika pro žadatele. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Pravidelná účast na seminářích, prezentace seminární práce v podobě vlastního vytvořeného projektu, kolokvium ústní formou. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geologie a ochrany životního prostředí pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie a environmentální výchovy pro střední školy maior (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství fyziky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |