Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Budou probrány následující okruhy témat: téma místního regionu v rámcových, resp. školních vzdělávacích programech, místní region v učebnicích zeměpisu a současný stav výuky místního regionu na ZŠ a SŠ, interdisciplinární přístupy při výuce místního regionu, metody a formy výuky využitelné při výuce místního regionu, geografická vycházka, resp. exkurze (plánování, realizace).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámit studenty s tematikou místního regionu ve výuce zeměpisu na základní a střední škole, a to včetně aplikace vhodných forem výuky a jejího interdisciplinárního pojetí.
Aplikace tématu místního regionu v interdisciplinárním a přímo geografickém pojetí do výuky základních a středních škol.
|
Předpoklady
|
Základy didaktiky geografie, regionální geografie ČR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Zpracování zadaných samostatných úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Čechová, B. et al. (2006). Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce. Praha: www.scio.cz.
-
Kühnlová, H. (1999). Kapitoly z didaktiky geografie. Praha: Nakladatelství Karolinum.
-
Kühnlová, H. (2007). Život v našem regionu: pracovní učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Různí autoři. Učebnice zeměpisu (geografie).
|