Vyučující
|
-
Szczyrba Zdeněk, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Postavení služeb v národním hospodářství, vývojové etapy terciarizace společnosti, globalizace služeb, klasifikace služeb, teorie lokalizace služeb, faktory lokalizace služeb na globální, regionální a lokální úrovni, geografické metody hodnocení služeb a prostorově obslužných systémů, geografie maloobchodu, internacionalizace a koncentrace maloobchodu, možnosti geografického výzkumu maloobchodu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a koncepty geografie služeb a maloobchodu.
Studenti si vybaví základní pojmy geografie služeb a maloobchodu.
|
Předpoklady
|
Znalosti v rozsahu povinných předmětů studia předcházejících ve studijním plánu tomuto předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Znalosti v rozsahu přednášek a určené literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Cuadrado-Roura, J.R. (ed.). (2013). Service industries and regions. Springer.
-
Daniels, P.W. (ed.). (1991). Services and metropolitan development: international perspectives. London: Routledge.
-
Guy, C. (1994). The retail development process: location, property and planning. London: Routledge.
-
Kraft, M., Mantrala, M.K. (eds.). (2010). Retailing in 21st century: current and future trends. Springer.
-
Križan, F., Lauko, V. (2014). Geografia maloobchodu: úvod do problematiky. Bratislava: Univerzita Komenského.
-
Kunc, J. et al. (2013). Časoprostorové modely nákupního chování české populace. Brno: MUNI Press.
-
Spilková, J. (2012). Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum.
-
Toušek, V., Kunc, J., & Vystoupil, J. (2008). Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk.
|