Předmět: Geografie služeb a maloobchodu

» Seznam fakult » PRF » KGG
Název předmětu Geografie služeb a maloobchodu
Kód předmětu KGG/GESLU
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Szczyrba Zdeněk, doc. RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Postavení služeb v národním hospodářství, vývojové etapy terciarizace společnosti, globalizace služeb, klasifikace služeb, teorie lokalizace služeb, faktory lokalizace služeb na globální, regionální a lokální úrovni, geografické metody hodnocení služeb a prostorově obslužných systémů, geografie maloobchodu, internacionalizace a koncentrace maloobchodu, možnosti geografického výzkumu maloobchodu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
  • Účast na výuce - 30 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a koncepty geografie služeb a maloobchodu.
Studenti si vybaví základní pojmy geografie služeb a maloobchodu.
Předpoklady
Znalosti v rozsahu povinných předmětů studia předcházejících ve studijním plánu tomuto předmětu.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Znalosti v rozsahu přednášek a určené literatury.
Doporučená literatura
  • Cuadrado-Roura, J.R. (ed.). (2013). Service industries and regions. Springer.
  • Daniels, P.W. (ed.). (1991). Services and metropolitan development: international perspectives. London: Routledge.
  • Guy, C. (1994). The retail development process: location, property and planning. London: Routledge.
  • Kraft, M., Mantrala, M.K. (eds.). (2010). Retailing in 21st century: current and future trends. Springer.
  • Križan, F., Lauko, V. (2014). Geografia maloobchodu: úvod do problematiky. Bratislava: Univerzita Komenského.
  • Kunc, J. et al. (2013). Časoprostorové modely nákupního chování české populace. Brno: MUNI Press.
  • Spilková, J. (2012). Geografie maloobchodu a spotřeby: věda o nakupování. Praha: Karolinum.
  • Toušek, V., Kunc, J., & Vystoupil, J. (2008). Ekonomická a sociální geografie. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr