Vyučující
|
-
Smolová Irena, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Náplní předmětu je bližší praktické seznámení s prostředím školy a s dokumentací učitele (v návaznosti na zkušenosti z předchozí pedagogické praxe), absolvování 3 hodin náslechů, příprava a realizace výstupů v rozsahu 10-15 hodin za aprobační předmět.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit praktické zkušenosti v pedagogické činnosti na škole.
Aplikace praktických dovedností ve výukovém procesu.
|
Předpoklady
|
Znalosti v rozsahu povinných předmětů studia předcházejících ve studijním plánu tomuto předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Hospitace
Absolvování předepsaného počtu hodin náslechů a výstupů.
|
Doporučená literatura
|
-
Klapal, V. (1997). Efektivita souvislé pedagogické praxe studentů PdF UP Olomouc. In: Pedagogická praxe - praxeologie (sborník příspěvků z konference o praxi na PedF UK). Praha: UK.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: VUP.
-
Švec, V., Filová, H. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU.
|