Vyučující
|
-
Novotný Dominik, Mgr.
-
Daniel Jan, Mgr. Ph.D.
-
Lehnert Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vysoudil Miroslav, doc. RNDr. CSc.
-
Květoňová Veronika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměřuje na porozumění specifickým vztahům mezi lidmi/společností a životním prostředním s důrazem na prostorové aspekty. Hlavní témata: 1. Hlavní koncepty, přístupy a témata environmentální geografie a souvisejících disciplín. 2. Současné environmentální problémy se zvláštním zřetelem na ČR. 3. Problematika globální změny. 4. Řízení životního prostředí, environmentální management. 5. Udržitelný rozvoj.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je podat přehled konceptů, přístupů a témat environmetální geografie a udržitelného rozvoje včetně souvisejících nástrojů řízení životního prostředí v kontextu ČR.
Studenti budou schopni pracovat s hlavními pojmy, poznatky a koncepty environmentální geografie v kontextu řízení životního prostření v ČR.
|
Předpoklady
|
Znalosti v rozsahu povinných předmětů studia předcházejících ve studijním plánu tomuto předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemný test
Znalosti v rozsahu přednášek a určené literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Archer, D., Rahmstorf, S. (2010). An introductory guide to climate change. Cambridge.
-
Castree, N. (2016). A companion to environmental geography.
-
Daniel, J., Frajer, J., Klapka, P. (2013). Environmentální historie České republiky. Brno.
-
Goudie, A. (1994). The Human Impact on the Natural Environment. Cambridge (MA, USA): MIT Press.
-
Marsh, W. M., Grossa, J. M. Jr. (2002). Environmental Geography : Science, Land Use, and Earth Systems. New York: John Wiley & Sons, Inc.
-
Nováček, P. (2011). Udržitelný rozvoj. Olomouc.
-
Pokorný, P. (2011). Neklidné časy. Praha.
-
Šarapatka, B. Pedologie a ochrana půdy. Olomouc.
-
Withgott, J., Brennan, S. (2007). Essential Environment : The Science Behind the Stories. Pearson Prentice Hall.
|