Vyučující
|
-
Šimáček Petr, Mgr. Ph.D.
-
Wagner Matěj, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata: 1. Úvod do problematiky - digitální gramotnost 2. Digitální kompetence jako nezbytná součást výbavy člověka ve 21. století 3. Digitální technologie jako cesta k celoživotnímu vzdělávání a rozvoji 4. Využití digitálních technologií pro přípravu výuky 5. Nasazení digitálních technologií při výuce ve třídě 6. Nasazení digitálních technologií při výuce v terénu 7. Možnosti spolupráce při tvorbě digitálního obsahu 8. Sdílení digitálního obsahu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je aplikace digitálních kompetencí do výuky geografie coby nedílné součásti výbavy moderního učitele a formou příkladů představit možnosti nasazení digitálních technologií pro přípravu i realizaci výuky. Předmět je zaměřen na nabytí nezbytných teoretických znalostí a zejména osvojení praktických dovedností práce s vybranými softwarovými aplikacemi (důraz bude kladen na volně dostupné aplikace) za účelem rozšíření portfolia digitální gramotnosti a digitálních kompetencí, které budou absolventi předmětu využívat nejen pro přípravu vlastního vyučování, ale budou schopni získané kompetence dále předávat svým budoucím žákům.
Osvojení schopnosti nasazení digitálních technologií pro přípravu výuky i výuku samotnou pomocí osvojení ovládání vybraných softwarových aplikací.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích, vypracování a úspěšné obhájení semestrální práce.
|
Doporučená literatura
|
|