Vyučující
|
-
Milar Tomáš, Mgr.
-
Smolová Irena, doc. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zabývá následujícími okruhy témat: tradiční a alternativní způsoby vyučování zeměpisu; praktické využívání prostředků didaktické techniky; organizační příprava na souvislou pedagogickou praxi; modelové hodiny zeměpisu před souvislou praxí; vyhodnocení poznatků z hospitací během pedagogické praxe; nejnovější učebnice zeměpisu a učebnice didaktiky geografie; speciální didaktiky geografie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je seznámit studenty s vybranými aspekty vyučování zeměpisu na základních a středních školách a s moderními přístupy ve výuce zeměpisu. Dalším cílem je na modelových úlohách a situacích naučit studenty praktickému využití svých teoretických poznatků v pedagogické praxi.
Aplikace praktických didaktických znalostí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
Zpracování didaktické přípravy na vybrané téma středoškolské geografie a její praktická prezentace v semináři.
|
Doporučená literatura
|
-
Kühnlová, H. (1999). Kapitoly z didaktiky geografie. Praha: Nakladatelství Karolinum.
-
Machyček, J., Kühnlová, H., Papík, M. (1985). Základy didaktiky geografie. Bratislava: SPN.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Šupka, J. (1986). Přehled didaktiky geografie ve cvičeních a úlohách. Díl 1, Obecná didaktika geografie. Brno: Rektorát UJEP.
-
Šupka, J. (1988). Přehled didaktiky geografie ve cvičeních a úlohách. Díl 2, Speciální didaktika geografie. Brno: Rektorát UJEP.
|