Předmět: Asistentská a náslechová pedagogická praxe

» Seznam fakult » PRF » KGG
Název předmětu Asistentská a náslechová pedagogická praxe
Kód předmětu KGG/ANPP
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Smolová Irena, doc. RNDr. Ph.D.
  • Fňukal Miloš, RNDr. Ph.D.
  • Hercik Jan, Mgr. Ph.D.
  • Jirmus René, Mgr.
Obsah předmětu
Předmět je realizován formou stáží na určených gymnáziích či základních školách. Student absolvuje alespoň 10 hodin náslechů v hodinách zeměpisu, z nich vypracuje hospitační záznamy, které následně rozebere s daným vyučujícím. Náslechovou část praxe lze rozprostřít do delšího časového období dle potřeb studenta a daného učitele. V asistentské části předmětu je student asistentem pedagoga. Jeho činnost spočívá v pomoci pedagogovi při přípravě výuky a při práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, resp. při individualizaci výuky. Asistentská část praxe je realizována v rozsahu alespoň 10 hodin v jedné třídě.

Studijní aktivity a metody výuky
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 80 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 40 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení s chodem vyučování z pohledu učitele, a to formou náslechů a přípravy vyučovacích hodin.
Student se orientuje v praktickém procesu příprav a vedení výuky zeměpisu.
Předpoklady
Znalosti zeměpisu v rozsahu středoškolského učiva.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Absolvování 10 hodin náslechů a 10 hodin asistentské praxe.
Doporučená literatura
  • Halás, M., Nováková, G. (2005). Riešime geografickú olympiádu : otázky a úlohy pre základné školy a osemročné gymnáziá. Bratislava: Iuventa.
  • Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: VUP.
  • Švec, V., Filová, H. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Geografie pro vzdělávání maior (2019) Kategorie: Geografické obory - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -