Vyučující
|
-
Smolová Irena, doc. RNDr. Ph.D.
-
Fňukal Miloš, RNDr. Ph.D.
-
Hercik Jan, Mgr. Ph.D.
-
Jirmus René, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je realizován formou stáží na určených gymnáziích či základních školách. Student absolvuje alespoň 10 hodin náslechů v hodinách zeměpisu, z nich vypracuje hospitační záznamy, které následně rozebere s daným vyučujícím. Náslechovou část praxe lze rozprostřít do delšího časového období dle potřeb studenta a daného učitele. V asistentské části předmětu je student asistentem pedagoga. Jeho činnost spočívá v pomoci pedagogovi při přípravě výuky a při práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, resp. při individualizaci výuky. Asistentská část praxe je realizována v rozsahu alespoň 10 hodin v jedné třídě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení s chodem vyučování z pohledu učitele, a to formou náslechů a přípravy vyučovacích hodin.
Student se orientuje v praktickém procesu příprav a vedení výuky zeměpisu.
|
Předpoklady
|
Znalosti zeměpisu v rozsahu středoškolského učiva.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Absolvování 10 hodin náslechů a 10 hodin asistentské praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
Halás, M., Nováková, G. (2005). Riešime geografickú olympiádu : otázky a úlohy pre základné školy a osemročné gymnáziá. Bratislava: Iuventa.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Podlahová, L. (1998). Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: VUP.
-
Švec, V., Filová, H. (1996). Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU.
|