Vyučující
|
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výukový proces. Učební činnost žáka. Výuková činnost učitele. Výukové cíle. Faktor cíle v činnosti učitele a žáků na SŠ. Metody výuky a jejich modality. Realizace metod výuky. Aktivizující metody výuky. Problémové vyučování. Kooperativní učení. Projektové vyučování. Efektivita výuky. Modely výuky. Organizační formy výuky. Strategie a techniky výuky. Konstruktivismus ve výuce přírodních věd. Koncepty a miskoncepty v přírodovědném vzdělávání. Rámcový vzdělávací program pro SŠ. Vyučovací hodina, její plánování, řízení a hodnocení. Alternativní metody hodnocení žáka. Reflexe a sebereflexe ve výukové činnosti učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje studentům informace o činnostech učitele ve výuce. Pozornost je věnována základním didaktickým kategoriím a vytváření dovedností budoucích učitelů s nimi tvořivě pracovat.
Předmět zaměřený na získání znalostí a dovedností v obecné didaktice. Definovat hlavní pojmy, popsat hlavní přístupy, prokázat teoretické znalosti pro řešení modelových problémů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Seminární práce
Prezentace a demonstrace praktických vědomostí a dovedností. Seminární práce, zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
G. Petty. (1996). Moderní vyučování. Portál, Praha.
-
Kalhous, Z., Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha, Portál.
-
Kalhous Z., Obst O. (1995). Základy školní didaktiky. Olomouc, Vydavatelství UP.
-
Nezvalová D. (1998). Pedagogika pro učitele. Olomouc, Vydavatelství UP.
-
Nezvalová D. (2000). Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc: UP.
-
Pasch M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha.
-
Průcha, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha, Portál.
-
Světlík J. (1996). Marketing školy. Zlín, EKKE.
|