Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Struktura měřicího řetězce. Převodníky fyzikálních veličin na elektrické. Jejich statické a dynamické charakteristiky. Metody zmenšování jejich chyb. 2. Senzory viditelného světelného záření (fotonka, fotonásobič, fotorezistor, fotodioda, CCD prvek). 3. Senzory teploty (odporové, polovodičové, termoelektrické). Teplotní stupnice ITS90. 4. Detekce ionizujícího záření (scintilační, plynové a polovodičové detektory). Detekce nabitých částic, fotonů záření gama, neutronů. 5. Vakuová technika. Získávání vakua, typy vývěv. Měření tlaku. 6. Kryogenní technika. Získávání nízkých teplot. Kryostaty. 7. Vysokoteplotní technika - měření a získávání vysokých teplot; materiály a pece. 8. Vysokotlaká technika - měření a získávání vysokých tlaků; materiály a tlakové komory.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Studenti se v průběhu výuky seznámí s principy měření veličin různých druhů a rozsahů, a získají základní znalosti z oblasti zpracování signálů z detektorů.
Předmět zaměřený na získání znalostí. Definovat hlavní pojmy, popsat hlavní přístupy, prokázat teoretické znalosti pro řešení modelových problémů
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Ďad´o, S., Kreidl, M. (1996). Senzory a měřící obvody.. ČVUT Praha.
-
Dubravcová, V. (1992). Vákuová a ultra vakuová technika.. Alfa Bratislava.
-
Gerndt, J. (1994). Detektory ionizujícího záření. ČVUT Praha.
-
Jelínek, J., Málek, Z. (1982). Kryogenní technika.. Praha, SNTL.
-
KAdlec, K., KMínek, M. Měřící a řídící technika.
-
Pátý, L., Petr, J. (1990). Vakuová technika. ČVUT Praha.
-
Ripka, P.,Ďado, S., Kreidl, M., Novák, J. (2005). Senzory a převodníky.. ČVUT.
|