Předmět: Nové koncepty ve výuce fyziky

» Seznam fakult » PRF » KEF
Název předmětu Nové koncepty ve výuce fyziky
Kód předmětu KEF/PGVF
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Holubová Renata, RNDr. CSc.
Obsah předmětu
Tematicky orientovaná výuka, učení v kontextu, mezipředmětové vztahy. Požadavky na vytváření kompetencí žáků ve společnosti závislé na technologických vymoženostech v přírodovědných a technických oborech. Větší provázanost fyziky s ostatními předměty - matematikou, biologií, technikou, informatikou. Spojení odborné fyziky, didaktiky, psychologie, učitelské praxe. Důraz na porozumění, zájem, vybudování interní a mezipředmětové integrace. Metodická monokultura, projektové vyučování, otevřená výuka. Návrhy témat akceptujících integrované pojetí výuky.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Tematicky orientovaná výuka, učení v kontextu, mezipředmětové vztahy. Metodická monokultura, projektové vyučování, otevřená výuka.
Předmět zaměřený na schopnost hodnocení Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Znalosti v rozsahu probírané látky. Zkouška.
Doporučená literatura
  • (2004). Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školy. MŠMT.
  • Vzdělávací programy v zemích EU.
  • Časopisecká literatura. Matematika-fyzika-informatika, Praxis der Naturwissenschaften, Physics Teacher, Školská fyzika.
  • Deboer,G. (1991). A History of Ideas in Science Education. Implications for Practice. New York: Teachers College, Columbia University.
  • EURYDICE. (2006). Science Teaching in Schools in Europe, Policie and Research. Brussels: Eurydice.
  • Gil-Pérez, D. (1996). New trends in science education. International Journal of Science Education, 18, s. 889 - 901.
  • Rhem, J. (1998). Probelm - Based Learning. The National Teaching and Learning Forum, Vol. 8, No.1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr