Vyučující
|
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Některé trendy v počáteční přípravě učitelů v zemích EU. Modely pro analýzu trendů. Kontextuální proměnné. Institucionální proměnné. Kurikulární proměnné. Vzdělávání učitelů středních škol v EU. Vzdělávání učitelů středních škol v USA, Kanadě a Japonsku. Pedagogická praxe v učitelské přípravě v zemích EU a USA. Ukončování učitelské přípravy. Certifikáty a diplomy. Kvalifikace pro učitelské povolání-komparace v zemích EU. Učitelská profese. Profesionální rozvoj učitele. Kariérní růst učitele. Výzkum a komparace některých parametrů pregraduální přípravy učitele.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Některé trendy v počáteční přípravě učitelů v zemích EU. Vzdělávání učitelů středních škol v EU. Vzdělávání učitelů středních škol v USA, Kanadě a Japonsku. Ukončování učitelské přípravy. Certifikáty a diplomy. Kvalifikace pro učitelské povolání-komparace v zemích EU. Učitelská profese. Profesionální rozvoj učitele. Kariérní růst učitele. Výzkum a komparace některých parametrů pregraduální přípravy učitele.
Schopnost objasnit trendy počátečního vzdělávání učitelů. Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Znalost základních témat kursu.
|
Doporučená literatura
|
-
D. Nezvalová. (2001). Některé trendy pregraduální přípravy učitelů. Olomouc, Vydavatelství UP, 48 s.
-
Houston W. R. (Ed). (1990). Handbook of Research on Teacher Education. New York: Mac Milan.
-
Nezvalová D. (2001). Evropské dimenze řízení kvality v pregraduální přípravě učitelů. Dostupné na World Wide Web: http://epedagog.upol.cz/eped1.2001/obsah.htm.. e-Pedagogium, č. I.-II, s. 108-122.
-
Nezvalová D. (2007). Initial Science Teacher training. In: Improving Quality of Science Trachet Training in European Cooperation-Constructivist Approach.
-
Nezvalová D. (2000). In-service Teacher Training in some European Countries. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 53 s.
-
Nezvalová D. (1998). Modulární přístup k řešení celoživotního vzdělávání učitelů. In: Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? Sborník. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, s. 203 - 207.
-
Nezvalová D. (1998). Program profesionálního rozvoje pro 21. století? In: Školský management a vzdělávání řídících pedagogických pracovníků. Sborník z odborného semináře. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, s. 32-36.
-
Nezvalová D. (2005). Přístupy k pregraduální přípravě učitelů v edukačně vyspělých zemích. In: Historka,Zborník príspevkov z mezinárodněn konferencie. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB.
-
Nezvalová D., Švec M. (2007). Science teaching training in the Czech Republic and ongoing changes based on the constructivist theory. In: Science and technology education in the Central and Eastern Europe, Lithuania: Šiauliai Univ.
-
Nezvalová D., Švec M. (2007). Some trends in science teaching training in the United States and Czech Republic. In: Science education in a changing society. Lithuania: Scientific Meth. Cent."Scientia Educologica".
-
Nezvalová D., Taylor G. (2001). Další vzdělávání učitelů ve Velké Británii. Pedagogická orientace, č. 1, s. 3-9.
-
Nezvalová D. (2007). The constructivist perspektive and teaching integrated science: Making science accessible to all students. International Journal of Learning. Vol. 14, Issue 6.
|