Předmět: Trendy v pregraduální přípravě učitele přírodovědných předmětů v edukačně vyspělých zemích a jejich komparace

» Seznam fakult » PRF » KEF
Název předmětu Trendy v pregraduální přípravě učitele přírodovědných předmětů v edukačně vyspělých zemích a jejich komparace
Kód předmětu KEF/PGTP
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Některé trendy v počáteční přípravě učitelů v zemích EU. Modely pro analýzu trendů. Kontextuální proměnné. Institucionální proměnné. Kurikulární proměnné. Vzdělávání učitelů středních škol v EU. Vzdělávání učitelů středních škol v USA, Kanadě a Japonsku. Pedagogická praxe v učitelské přípravě v zemích EU a USA. Ukončování učitelské přípravy. Certifikáty a diplomy. Kvalifikace pro učitelské povolání-komparace v zemích EU. Učitelská profese. Profesionální rozvoj učitele. Kariérní růst učitele. Výzkum a komparace některých parametrů pregraduální přípravy učitele.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Některé trendy v počáteční přípravě učitelů v zemích EU. Vzdělávání učitelů středních škol v EU. Vzdělávání učitelů středních škol v USA, Kanadě a Japonsku. Ukončování učitelské přípravy. Certifikáty a diplomy. Kvalifikace pro učitelské povolání-komparace v zemích EU. Učitelská profese. Profesionální rozvoj učitele. Kariérní růst učitele. Výzkum a komparace některých parametrů pregraduální přípravy učitele.
Schopnost objasnit trendy počátečního vzdělávání učitelů. Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Znalost základních témat kursu.
Doporučená literatura
  • D. Nezvalová. (2001). Některé trendy pregraduální přípravy učitelů. Olomouc, Vydavatelství UP, 48 s.
  • Houston W. R. (Ed). (1990). Handbook of Research on Teacher Education. New York: Mac Milan.
  • Nezvalová D. (2001). Evropské dimenze řízení kvality v pregraduální přípravě učitelů. Dostupné na World Wide Web: http://epedagog.upol.cz/eped1.2001/obsah.htm.. e-Pedagogium, č. I.-II, s. 108-122.
  • Nezvalová D. (2007). Initial Science Teacher training. In: Improving Quality of Science Trachet Training in European Cooperation-Constructivist Approach.
  • Nezvalová D. (2000). In-service Teacher Training in some European Countries. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 53 s.
  • Nezvalová D. (1998). Modulární přístup k řešení celoživotního vzdělávání učitelů. In: Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? Sborník. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, s. 203 - 207.
  • Nezvalová D. (1998). Program profesionálního rozvoje pro 21. století? In: Školský management a vzdělávání řídících pedagogických pracovníků. Sborník z odborného semináře. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, s. 32-36.
  • Nezvalová D. (2005). Přístupy k pregraduální přípravě učitelů v edukačně vyspělých zemích. In: Historka,Zborník príspevkov z mezinárodněn konferencie. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta UMB.
  • Nezvalová D., Švec M. (2007). Science teaching training in the Czech Republic and ongoing changes based on the constructivist theory. In: Science and technology education in the Central and Eastern Europe, Lithuania: Šiauliai Univ.
  • Nezvalová D., Švec M. (2007). Some trends in science teaching training in the United States and Czech Republic. In: Science education in a changing society. Lithuania: Scientific Meth. Cent."Scientia Educologica".
  • Nezvalová D., Taylor G. (2001). Další vzdělávání učitelů ve Velké Británii. Pedagogická orientace, č. 1, s. 3-9.
  • Nezvalová D. (2007). The constructivist perspektive and teaching integrated science: Making science accessible to all students. International Journal of Learning. Vol. 14, Issue 6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr