Vyučující
|
-
Holubová Renata, RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Tematicky orientovaná výuka, učení v kontextu, mezipředmětové vztahy. Požadavky na vytváření kompetencí žáků ve společnosti závislé na technologických vymoženostech v přírodovědných a technických oborech. Větší provázanost fyziky s ostatními předměty - matematikou, biologií, technikou, informatikou. Spojení odborné fyziky, didaktiky, psychologie, učitelské praxe. Důraz na porozumění, zájem, vybudování interní a mezipředmětové integrace. Metodická monokultura, projektové vyučování, otevřená výuka. Návrhy témat akceptujících integrované pojetí výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Tematicky orientovaná výuka, učení v kontextu, mezipředmětové vztahy. Metodická monokultura, projektové vyučování, otevřená výuka.
Předmět zaměřený na schopnost hodnocení Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Znalosti v rozsahu probírané látky. Zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro základní a střední školy. MŠMT.
-
Vzdělávací programy v zemích EU.
-
Časopisecká literatura. Matematika-fyzika-informatika, Praxis der Naturwissenschaften, Physics Teacher, Školská fyzika.
-
Deboer,G. (1991). A History of Ideas in Science Education. Implications for Practice. New York: Teachers College, Columbia University.
-
EURYDICE. (2006). Science Teaching in Schools in Europe, Policie and Research. Brussels: Eurydice.
-
Gil-Pérez, D. (1996). New trends in science education. International Journal of Science Education, 18, s. 889 - 901.
-
Rhem, J. (1998). Probelm - Based Learning. The National Teaching and Learning Forum, Vol. 8, No.1.
|