Vyučující
|
-
Holubová Renata, RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Základy teorie učebního textu, strukturní prvky učebnice, systémový přístup k obsahové stránce učebnice fyziky, transformace fyzikálních poznatků do učebního textu, cílové požadavky fyzikálního vzdělání na základní a střední škole a jejich odraz v učebních textech, vývoj osnov a učebnic fyziky pro střední školu, požadavky na učebnici a její funkce ve výuce, strukturní analýza učebnic fyziky, jazyk učebnic fyziky, terminologické otázky školské fyziky, obrazová složka učebnic fyziky, metodika práce s učebnicí ve výuce fyziky, moderní koncepce prezentace učebních informací a ICT.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Základy teorie učebního textu, strukturní prvky učebnice, systémový přístup k obsahové stránce učebnice fyziky, transformace fyzikálních poznatků do učebního textu.
Předmět zaměřený na schopnost hodnocení Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Vědomosti v rozsahu daném obsahem předmětu (zkouška).
|
Doporučená literatura
|
-
České a zahraniční učebnice fyziky pro základní a střední školy.
-
Bednařík, M. (1981). Problematika informační struktury učebnice fyziky. Acta UPOL Fac RN, tom. 69, s. 225. Olomouc: UP.
-
Fenclová, J. (1984). Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN, Praha.
-
Lepil, O. (2002). Současnost a budoucnost učebnic fyziky pro gymnázia. Matematika - fyzika - informatika 12, s. 84.
-
Lepil, O., Svoboda, E. (2007). Příručka pro učitele fyziky na střední škole. Prometheus, Praha.
-
Lepil, O. (2008). Vývoj didaktického systému fyziky jako východisko tvorby školních vzdělávacích programů. In: Sborník seminárních materiálů, Repronis, Ostrava, s. 5-19.
|