Předmět: Teoretické problémy fyzikálních experimentů

» Seznam fakult » PRF » KEF
Název předmětu Teoretické problémy fyzikálních experimentů
Kód předmětu KEF/PGSFE
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Holubová Renata, RNDr. CSc.
Obsah předmětu
Vymezení pojmu fyzikální experiment, historický fyzikální experiment a jeho úloha v procesu poznání. Vymezení pojmu moderní fyzikální experiment, reálný fyzikální experiment. Experimenty ve vztahu k informačním a komunikačním technologiím. Experiment a jeho úloha při vytváření komplexního a strukturovaného myšlení. Fyzikální experiment a konstruktivismus. Transfer a interpretace - experiment - model. Metody a formy samostatné práce v rámci experimentu. Aplikace odborné kompetence, znalostí teorie učení a didaktiky fyziky.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Vymezení pojmu moderní fyzikální experiment, reálný fyzikální experiment. Experimenty ve vztahu k informačním a komunikačním technologiím.
Předmět zaměřený na schopnost hodnocení Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Znalosti v rozsahu přednášené problematiky.
Doporučená literatura
  • Miller, R., Osborne, J. Beyond 2000: Science education for the future. Nuffield Projects Centre, 28 Bedford Square, London WC1B3EG, UK.
  • Pickering, A. (1995). The Mangle of Praktice. Chicago: University of Chicago Press.
  • Richard E. Berg. (2004). Physics Lecture - Demonstartion Facility. Department of Physics, University of Maryland.
  • Rost, J. (1992). Das Verhältnis von Wissen und Handeln aus kognitionstheorerischer Sicht. In: Häußler, P.: Physik und Menschenbildung. IPN Schriftenreihe 130. Kiel IPN, s.141-154.
  • Shapere, D. (1982). The Koncept of Observation in Science and Philosophy. Philosophy of Science 49. pp. 482-525.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr