Vyučující
|
-
Holubová Renata, RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení pojmu fyzikální experiment, historický fyzikální experiment a jeho úloha v procesu poznání. Vymezení pojmu moderní fyzikální experiment, reálný fyzikální experiment. Experimenty ve vztahu k informačním a komunikačním technologiím. Experiment a jeho úloha při vytváření komplexního a strukturovaného myšlení. Fyzikální experiment a konstruktivismus. Transfer a interpretace - experiment - model. Metody a formy samostatné práce v rámci experimentu. Aplikace odborné kompetence, znalostí teorie učení a didaktiky fyziky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Vymezení pojmu moderní fyzikální experiment, reálný fyzikální experiment. Experimenty ve vztahu k informačním a komunikačním technologiím.
Předmět zaměřený na schopnost hodnocení Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Znalosti v rozsahu přednášené problematiky.
|
Doporučená literatura
|
-
Miller, R., Osborne, J. Beyond 2000: Science education for the future. Nuffield Projects Centre, 28 Bedford Square, London WC1B3EG, UK.
-
Pickering, A. (1995). The Mangle of Praktice. Chicago: University of Chicago Press.
-
Richard E. Berg. (2004). Physics Lecture - Demonstartion Facility. Department of Physics, University of Maryland.
-
Rost, J. (1992). Das Verhältnis von Wissen und Handeln aus kognitionstheorerischer Sicht. In: Häußler, P.: Physik und Menschenbildung. IPN Schriftenreihe 130. Kiel IPN, s.141-154.
-
Shapere, D. (1982). The Koncept of Observation in Science and Philosophy. Philosophy of Science 49. pp. 482-525.
|