Vyučující
|
-
Holubová Renata, RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Pojem model a jeho funkce ve vzdělávání, klasifikace modelů a jejich gnozeologická funkce, ideální modely, analogie, myšlenkový experiment, model jako vyučovací prostředek, modely didaktických soustav fyziky, modely v učivu fyziky, dynamické modelování, numerické metody konstrukce dynamických modelů, praktické příklady dynamických modelů, didaktické problémy využití ICT k realizaci modelů ve výuce fyziky, software pro tvorbu dynamických modelů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Pojem model a jeho funkce ve vzdělávání. Dynamické modelování, numerické metody konstrukce dynamických modelů.
Předmět zaměřený na schopnost hodnocení Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Vědomosti v rozsahu daném obsahem předmětu (zkouška).
|
Doporučená literatura
|
-
Lepil, O. (2001). Modelování dějů v elektrických obvodech. Matematika - fyzika - informatika 10, s. 603.
-
Lepil, O. (1997). Oscillators in experiments and in models. Acta UPO, Fac. RN, Physica 36, s. 225. Olomouc: UP.
-
Lepil, O., Richterek, L. (2007). Dynamické modelování. Repronis, Ostrava.
-
Šedivý, P. (1999). Modelování pohybů numerickými metodami. Knihovna FO č. 38. Hradec Králové: MAFY.
-
Vachek, J., Lepil, O. (1980). Modelování a modely ve vyučování fyzice. Praha: SPN.
|