Vyučující
|
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Terminologie v kurikulární tvorbě. Koncipování cílů. Teorie výukových cílů. Koncipování obsahu kurikula. Vzdělávací standardy. Evaluační standardy. Výukové strategie v kurikulu. Teorie tvorby vzdělávacího programu. Kompetence v kurikulárních materiálech. Role ředitele školy a sociálních partnerů při tvorbě kurikula. Učitel a kurikulární tvorba. Evaluace vzdělávacích programů. Osobnost žáka a kurikulum. Hodnoty a cíle v kurikulu. Kurikulární tvorba v ČR. Kurikulární tvorba v přírodovědných předmětech u nás a v zahraničí. Rámcové vzdělávací programy. Školní vzdělávací program. Kultura školy a kurikulum. Vyváření učící se komunity a kurikulum. Proces změny a kurikulum. Modulární přístup k tvorbě kurikula. Moduly, jejich teorie a projektování. Tradičně předmětový přístup k tvorbě kurikula. Integrovaný přístup k tvorbě kurikula. Komparace přístupů a trendů k tvorbě kurikula v zemích EU. Modulární přístup k tvorbě kurikula v terciálním vzdělávání.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Koncipování obsahu kurikula. Vzdělávací standardy. Evaluační standardy. Teorie tvorby vzdělávacího programu. Kompetence v kurikulárních materiálech.
Předmět zaměřený na schopnost hodnocení Hodnotit konkrétní metody a postupy, vysvětlit aspekty a výsledky týkající se dané problematiky, integrovat poznatky, předpovídat řešení, hodnotit výsledky a formulovat závěry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Schopnost definovat základní pojmy jednotlivých tematických celků
|
Doporučená literatura
|
-
Betts M., Smith R. (1998). Developing the Credit-based Modular Curriculum in Higher Education. London: Falmer Press.
-
Fullan M. (1999). Change Forces. London: The Falmer Press.
-
Nezvalová D. (1997). Kurikulární tvorba. Olomouc, UP.
-
Nezvalová, D. (2008). Moduly pro profesní přípravu učitele přírodovědných předmětů a matematiky, 1. vyd.. Olomouc, Univerzita Palackého.
-
Posner G. J., Rudnitsky A. N. (1997). Course Design. New York: Longman.
|