| Název předmětu | Praktikum z fyziky-techniky-přírody |
|---|---|
| Kód předmětu | KEF/PFTP |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Látky kolem nás (rozlišení látek, stanovení tvrdosti, hustota, plování, tepelná vodivost, hořlavost). Míchání a směsi (mícháme pevné látky, mícháme kapaliny, filtrace, destilace, pitná voda, magnetické metody recyklace). Fázové přeměny pevných látek, kapalin, bimetal, magnetické vlastnosti látek, rozpustnost, kyseliny a louhy, tvrdost vody, rez) 2. Elektřina a magnetismus kolem nás (elektrické napětí, elektrická vodivost pevných látek a kapalin, elektrický zvonek, elektromotor, magnetizace, kompas) 3. Experimenty se systémem ROBOLAB 4. Systém Scope Win, zpracování dat, práce s daty 5. Experimenty se solárními články (systém LexSolar) 6. Optická vlákna a senzory 7. Zkoumáme vlastnosti stavebních materiálů - izolační vlastnosti, nasákavost (velikost pórů), využití Pasco scientific - Temperature Quad senzor (tok tepla, radiace) 8. Zkoumáme vlastnosti našeho těla ( hmat, sluch, zrak, zatížitelnost kostí, důkaz kyselin a škrobů v potravinách, vitální kapacita plic), využití Pasco scientific - human arm senzor, goniometer) 9. Meteorologie (vlhkost vzduchu, roční období, srážky, proudění vzduchu, měření teploty, klimatické změny, model tsunami) 10. Amusement park physics ( Pasco scientific) - fyzika na horské dráze (měření zrychlení ve všech souřadnicových osách, přetížení g, výšky).
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Laborování |
| Výstupy z učení |
|
Fyzikální praktikum k předmětu Fyzika-technika-příroda - realizace základních experimentů pomocí speciálních experimentálních sad pomůcek - Cornelse, LexSolar, Xplorer.
Předmět zaměřený na získání schopnosti aplikace poznatků. Ukázat schopnost aplikovat získané schopnosti a dovednosti při řešení konkrétních úloh v konkrétních situacích. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Účast v praktiku. Odměření všech úloh. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství fyziky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |