Vyučující
|
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah vzdělání. Transformace vědní disciplíny ve výukový předmět. Proměny vzdělávání v mezinárodním kontextu. Srovnání přístupu ke koncipování obsahu vzdělání u nás a v zahraničí. Pojem a definice kurikula. Pojem kurikula v české pedagogice. Trendy v kurikulární tvorbě. Rámcové vzdělávací programy pro SŠ. Vytváření školního kurikula. Moduly a jejich tvorba.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje studentům informace o vzdělávacích programech pro střední školy a připravuje studenty na vytváření školního kurikula.
Předmět zaměřený na získání schopnosti pochopení problému. Vysvětlit podstatu a interpretovat data, rozlišit a klasifikovat zadaný problém, předpovídat chování daných jevů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Základní znalosti a dovednosti kurikulární tvorby.
|
Doporučená literatura
|
-
(2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.. Praha: VÚP.
-
G. Petty. (1996). Moderní vyučování. Portál, Praha.
-
Nezvalová, D. (2008). Moduly pro profesní přípravu učitele přírodovědných předmětů a matematiky, 1. vyd.. Olomouc, Univerzita Palackého.
-
Nezvalová D. (1998). Pedagogika pro učitele. Olomouc, Vydavatelství UP.
-
Pasch M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha.
-
Průcha, J. (1997). Moderní pedagogika. Praha, Portál.
-
Světlík, J. (1996). Marketing školy. Zlín: Ekka.
-
Světlík J. (1996). Marketing školy. Zlín, EKKE.
-
Walterová, E. (1994). Kurikulum: proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: Masarykova univerzita.
-
Walterová E. (1994). Kurikulum. Brno, MU.
|