Vyučující
|
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Individuální průběžná pedagogická praxe je zaměřena na pozorování činnosti učitelů a žáků ve vyučovacích hodinách s následnou analýzou prováděnou ve spolupráci s učitelem. Student si samostatně vybírá školu, kde realizuje pouze náslechy. Má možnost pozorovat obecné pedagogické jevy a předmětově orientované problémy (rámcové a školní vzdělávací programy, dosavadní učební osnovy předmětu, metody výuky, cíle výuky, materiální zajištění předmětu, využití didaktické techniky, mikropočítačů aj.).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Laborování
|
Výstupy z učení
|
Individuální průběžná pedagogická praxe je zaměřena na pozorování činnosti učitelů a žáků ve vyučovacích hodinách s následnou analýzou prováděnou ve spolupráci s učitelem. Student si samostatně vybírá školu, kde realizuje pouze náslechy. Má možnost pozorovat obecné pedagogické jevy a předmětově orientované problémy (rámcové a školní vzdělávací programy, dosavadní učební osnovy předmětu, metody výuky, cíle výuky, materiální zajištění předmětu, využití didaktické techniky, mikropočítačů aj.).
Předmět zaměřený na získání schopnosti aplikace poznatků. Ukázat schopnost aplikovat získané schopnosti a dovednosti při řešení konkrétních úloh v konkrétních situacích.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Student v průběhu této praxe pořizuje hospitační záznamy, které vyhodnocuje a nejméně 3 hospitační záznamy vkládá do svého portfolia. Provádí na škole akční výzkum, jehož téma si sám zvolí po konzultaci s učiteli dané školy. Zpracovaný akční výzkum v rozsahu 5-8 stran vkládá do svého portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
Dokumentace školy.
-
Rámcový vzdělávací program gymnaziálního vzdělávání.
-
Učebnice přírodovědných předmětů.
-
Pasch M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|