Vyučující
|
-
Krčmová Sabina, Mgr.
-
Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
-
Chvátal Roman, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Neformální vzdělávání Popularizace vědy a výzkumu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Student se aktivně účastní motivačně vzdělávacího programu Fort Science Academy, který připravilo Centrum popularizace PřF UP. Program je zaměřený na rozvoj praktické komunikace a popularizace vědy, definuje také systém hodnocení a zpětné vazby. Mezi výstupy programu patří vývoj, realizace a následná reflexe populárně-vědeckých a neformálně-vzdělávacích programů, exponátů a didaktických pomůcek (popularizačních výstupů) pro širokou veřejnost s využitím infrastruktury Pevnosti poznání.
Motivace k osobnímu rozvoji, kreativnímu vyjádření a popularizaci vědy. Seberealizace, rozvoj komunikačních schopností a získání mezioborového rozhledu. Zvýšení kompetencí díky praxi v oblasti komunikace vědy. Aktivní přístup ke spolupráci. Seznámení se s provozem Pevnosti poznání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Povinná účast na semináři, vývoj, realizace, inovace a následná reflexe popularizačních výstupů, aktivní konzultace s vedoucími semináře v rozsahu minimálně 21 hodin v průběhu jednoho semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Babyrádová, Hana. (2005). Výtvarná dílna. Praham MU: Triton.
-
DOLÁK, Jan et al. (2014). Základy muzejní pedagogiky: studijní texty.
-
Dolák, Jan. (2015). Muzeum a prezentace. Bratislava.
-
HORÁČEK, Radek. (1998). Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno.
-
Jůvová, Alena. (2013). Komunikativní dovednosti. UP Olomouc.
-
Mertová, Soňa. (2016). Muzejní kufřík. Brno.
-
sochorová, Libuše. Didaktická hra a její význam ve vyučování..
|