Předmět: Interaktivní seminář v Pevnosti poznání

» Seznam fakult » PRF » KEF
Název předmětu Interaktivní seminář v Pevnosti poznání
Kód předmětu KEF/ISPP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krčmová Sabina, Mgr.
  • Slezáková Jana, RNDr. Ph.D.
  • Chvátal Roman, Mgr.
Obsah předmětu
Neformální vzdělávání Popularizace vědy a výzkumu

Studijní aktivity a metody výuky
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Student se aktivně účastní motivačně vzdělávacího programu Fort Science Academy, který připravilo Centrum popularizace PřF UP. Program je zaměřený na rozvoj praktické komunikace a popularizace vědy, definuje také systém hodnocení a zpětné vazby. Mezi výstupy programu patří vývoj, realizace a následná reflexe populárně-vědeckých a neformálně-vzdělávacích programů, exponátů a didaktických pomůcek (popularizačních výstupů) pro širokou veřejnost s využitím infrastruktury Pevnosti poznání.
Motivace k osobnímu rozvoji, kreativnímu vyjádření a popularizaci vědy. Seberealizace, rozvoj komunikačních schopností a získání mezioborového rozhledu. Zvýšení kompetencí díky praxi v oblasti komunikace vědy. Aktivní přístup ke spolupráci. Seznámení se s provozem Pevnosti poznání.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Povinná účast na semináři, vývoj, realizace, inovace a následná reflexe popularizačních výstupů, aktivní konzultace s vedoucími semináře v rozsahu minimálně 21 hodin v průběhu jednoho semestru.
Doporučená literatura
  • Babyrádová, Hana. (2005). Výtvarná dílna. Praham MU: Triton.
  • DOLÁK, Jan et al. (2014). Základy muzejní pedagogiky: studijní texty.
  • Dolák, Jan. (2015). Muzeum a prezentace. Bratislava.
  • HORÁČEK, Radek. (1998). Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno.
  • Jůvová, Alena. (2013). Komunikativní dovednosti. UP Olomouc.
  • Mertová, Soňa. (2016). Muzejní kufřík. Brno.
  • sochorová, Libuše. Didaktická hra a její význam ve vyučování..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr