Název předmětu | Cvičení ke školní didaktice - Kurikulum |
---|---|
Kód předmětu | KEF/CSDK |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět obsahově přímo navazuje na Školní didaktiku a prohlubuje základní trendy v oblasti didaktické přípravy učitelů přírodovědných předmětů. V rámci výuky předmětu jsou uvedeny aktuální trendy ve vzdělávání, vývojový stav. Obsahová náplň předmětu klade důraz na konstruktivismus a na integrovanou výuku přírodovědných předmětů. Studenti budou seznámeni s aktuálními trendy kurikulární politiky, revizemi RVP ZV a RVP G, problematikou rozvoje gramotností v rámci vzdělávání v 21. století. Bude zdůrazněna též funkce učitele v 21. století a jeho role v edukačním procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Předmět je zaměřen prakticky. Pozornost je věnována základním didaktickým kategoriím a vytvářením dovedností budoucích učitelů.
Předmět zaměřený na získání praktických dovedností, dokázat propojit teorii se vzdělávacími potřebami žáků v 21. století. Porozumět základním pojmům obecné didaktiky. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Student/ka si vybere na začátku semestru jednu z nabízených úloh. V průběhu semestru téma zpracovává a ve stanoveném termínu výsledky své práce prezentuje (délka prezentace je 30 minut). V případě, že student/ka stanovený termín nedodrží, požádá o náhradní termín. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geologie a ochrany životního prostředí pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie a environmentální výchovy pro střední školy maior (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství fyziky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |